اظهارات ضد ایرانی مایک پنس، لیز تراس و پمپئو در تجمع منافقین در حومه پاریس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و لیز تراس، نخست‌وزیر پیشین انگلیس روز شنبه در تجمع گروهک منافقین که در اطراف پاریس برگزار شد شرکت و در آن از این گروه تروریستی اعلام حمایت کردند.

 تجمع گروهک منافقین در حالی برگزار شد که پیش از این پلیس فرانسه مانع از برگزاری آن شده بود اما روز جمعه یک دادگاه اداری در پاریس با ممنوعیت تشکیل این تجمع مخالفت کرد و رای به برگزاری آن داد.

مایک پنس که سال گذشته نیز با مریم رجوی ، سرکرده گروهک منافقین در آلبانی دیدار کرده بود در سخنرانی خود در این تجمع در اظهاراتی ضد ایرانی بر حمایت خود از این تروریست‌ها تاکید کرد و از رئیس جمهور آمریکا خواست تا دست از مذاکره با ایران بردارد.

وی در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به برخی ناآرامی‌های سال گذشته در ایران مدعی شد که رژیم ایران هرگز به اندازه امروز ضعیف نبوده است.

همچنین لیز تراس در این تجمع به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به سیاست خارجی چین و روسیه مدعی شد: ما شاهد تهدید فزاینده رژیم‌های خودکامه در سراسر جهان هستیم.

وی در ادامه برخی از خطوط سیاسی مورد تاکید گروهک منافقین را تکرار کرد و گفت: دموکراسی در سراسر جهان مورد تهدید است. اکنون باید به سیاست سازش و مماشات پشت کنیم.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز با فرستادن پیامی ویدئویی از منافقین پشتیبانی کرد و درباره حصول هر توافق احتمالی با ایران هشدار داد.

وی که در زمان فعالیت خود در دولت ترامپ مواضع به شدت ضد ایرانی داشت در پیام خود ادعا کرد که توافق احتمالی با جمهوری اسلامی «فاجعه‌ای برای مردم ایران و جهان» خواهد بود.

ممنوعیت اولیه تجمع روز شنبه گروهک تروریستی منافقین در پاریس تقریبا با حمله پلیس آلبانی به اردوگاه محل اقامت اعضای این گروه در تیرانا همزمان شد.

 پلیس آلبانی روز سی خردادماه برای انجام بازرسی‌هایی به قرارگاه سه هزار نفره «اشرف ۳» متعلق به گروهک منافقین رفته بود که دستور بازرسی آن توسط دادگاه ویژه علیه فساد و جرایم سازمان‌یافته این کشور صادر شده بود.

این بازرسی برای بررسی احتمال تروریستم و حملات سایبری از سوی گروهک منافقین انجام گرفت.

به نوشته رسانه‌های آلبانی، با این‌که عملیات چهار ساعته پلیس این کشور در مقر منافقین قانونی بوده، مقاومت‌هایی از سوی این گروهک انجام گرفت.

طی این بازرسی، پلیس آلبانی توانست سرورهایی را پیدا کند که از آن‌ها برای هک برخی موسسات خارجی استفاده می‌شده است.

وزارت کشور آلبانی نیز پس از این اقدام اعلام کرد:  عملیات پلیس این کشور به این دلیل انجام گرفته که گروهک منافقین برخلاف توافق و تعهدهای داده شده در سال ۲۰۱۴ عمل کرده‌اند. منافقین در سال ۲۰۱۴ پذیرفته بودند که تنها برای «اهداف بشردوستانه در این کشور مستقر شوند و به هیچ فعالیت دیگری نپردازند.

وزارت کشور آلبانی همچنین در این باره تصریح کرد: متاسفانه این گروه به تعهدهای خود عمل نکردند و توافق‌شان را زیرپا گذاشتند. مداخله پلیس آلبانی نیز مطابق با قانون بوده است.

نخست وزیر آلبانی نیز در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل با تاکید بر اینکه منافقین بارها تعهدات خود را درقبال میزبانی آلبانی از آنها زیر پا گذاشته‌اند، خاطر نشان کرد که اگر منافقین می‌خواهند با ایران بجنگند می‌بایشت خاک آلبانی را ترک کنند.

منبع : ایسنا

کدخبر: 905499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟