اوگاندا کجاست؟ در سفر رئیسی به اوگاندا چه گذشت؟ + فیلم

به گزارش رکنا، اوگاندا کشوری محصور در خشکی در شرق قاره آفریقا است که پایتخت آن کامپالا است. اوگاندا از شمال با سودان جنوبی و از غرب با جمهوری دموکراتیک کنگو و از شرق با کنیا و از جنوب با تانزانیا و از جنوب غرب با رواندا مرز مشترک دارد.

برزگترین دریاچه قارهٔ آفریقا دریاچهٔ ویکتوریا است که در بخشی از دریاچه در جنوب شرقی اوگاندا جای گرفته‌است.

جمعیت این کشور ۴۵٬۷۴۱٬۰۰۰ نفر است. زبان نخست رسمی در اوگاندا انگلیسی و زبان رسمی دوم زبان سواحلی است. واحد پول این کشور شیلینگ اوگاندا است. ۸۵ درصد مردم این کشور مسیحی و ۱۲ درصد مسلمان هستند.

یووری موسونی، رئیس‌جمهوری اوگاندا، در ژانویه ۱۹۸۶ و در پی جنگ‌های چریکی شش‌ساله بر سر کار آمد.

در سفر رئیس جمهور به اوگاندا چه گذشت؟

رئیسی در اوگاندا: دشمن با ترویج همجنسگرایی، نهاد خانواده را تهدید می‌کند

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به اوگاندا شامگاه چهارشنبه 21 تیر ماه 1402 در نشست بین‌الادیان که با حضور و سخنرانی شیخ شعبان رمضان مواجه مفتی اوگاندا، کاذینبا موگارو اسقف اعظم مسیحیان اوگاندا و خانم رقیه ناکاداما معاون نخست وزیر اوگاندا در مسجد ملی این کشور برگزار شد، گفت: امروز نهاد خانواده با ترویج همجنسگرایی که یکی از زشت‌ترین انحراف‌ها و مورد نفرت همه ادیان الهی و ابراهیمی است، مورد تهدید قرار گرفته است، در حالی که توجه به خانواده و تشکیل خانواده از نقاط اشتراک میان ادیان ابراهیمی است.

رئیسی از مزرعه کشت فراسرزمینی ایران در اوگاندا بازدید کرد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور بعد از ظهر چهارشنبه، در ادامه برنامه‌های سفر خود به اوگاندا، از مزرعه کشت فراسرزمینی ایران در این کشور بازدید کرد و با توضیحات مدیرعامل گروه کشاورزی و صنایع ایران در اوگاندا در جریان اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه همکاری‌های کشاورزی و کشت فرا‌سرزمینی در این کشور قرار گرفت.

رئیس‌جمهور همچنین ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات کشاورزی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در اوگاندا به نشانه آغاز رسمی کشت فراسرزمینی جمهوری اسلامی ایران در این کشور یک اصله نهال غرس کرد.

کدخبر: 908990 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟