آلمان: اهانت به کتاب مقدس مسامانان با هدف ایجاد تفرقه انجام می‌شود

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، کریستین هافمن در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: "ما چنین اقداماتی را بی‌احترامی و نامناسب می‌دانیم. آن‌ها به دنبال ایجاد تفرقه هستند. "

وی تاکید کرد: "ما با این اقدامات مخالف هستیم و آن‌ را محکوم می‌کنیم. "

هافمن تاکید کرد که موضع برلین در مورد هتک حرمت قرآن روشن است، اما از تایید اینکه آیا اولاف شولتس صدراعظم آلمان و مته فردریکسن نخست وزیر دانمارک در نشستی آتی خود، درباره این موضوع بحث خواهند کرد، خودداری کرد.

دو تن از مهاجران ۲۳ مرداد ماه در میان تمهیدات شدید امنیتی پلیس در مقابل کاخ سلطنتی استکهلم پایتخت سوئد، چندین صفحه از یک نسخه از قرآن کریم را دوباره به آتش کشیدند که دومین اقدام در عرض چند هفته گذشته از سوی سلوان مومیکا، ۳۷ ساله و سلوان نجم ۴۸ ساله بود.

مقامات سوئدی ادعا می‌کنند که این گونه اقدامات طبق قوانین آزادی بیان سوئد مجاز است. درحالی که روز دوشنبه تعداد زیادی از افراد معترض به هتک حرمت در مقابل کاخ سلطنتی سوئد حضور یافتند و با استفاده از بلندگو به این اقدام اعتراض کردند.

سوئد و دانمارک طی هفته‌های اخیر به بهانه «آزادی بیان» مورد ادعای خود چندین بار مجوز هتک حرمت قرآن کریم توسط افراد تندرو را صادر کردند.

«سلون مومیکا» در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره کردن کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

همچنین اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

وزارت اطلاعات ایران سوم مرداد ماه با انتشار اطلاعیه‌ای مستندات جدیدی از وابستگی فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد را منتشر کرد و نوشت: پروژه‌ مومیکا ماموریت ابلاغی صهیونیزم با هدف انحراف افکار عمومی مسلمانان از آن جنایت وحشیانه بوده است.

کدخبر: 920033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟