ترامپ هیچ راه فراری از پرونده کلاهبرداری خود ندارد/ ترامپ با 13 اتهام روبه‌رو است

مایکل کوهن در مصاحبه با سی ان ان افزود: این پرونده احتمالا منجر به پایان امپراتوری تجاری ترامپ خواهد شد.

وی که آماده ادای شهادت علیه ترامپ در این پرونده می شود، تصریح کرد: من می توانم به شما تضمین دهم همان گونه که یک بار در مقابل کمیته بازبینی کنگره قرار گرفتم و هر آنچه را که در سازمان ترامپ با اطلاعات و در مسیر مستقیم اتفاق افتاده و در نهایت به امضا و تایید ترامپ رسید، گفتم. ترامپ نمی تواند از این پرونده فرار کند.

چند روز قبل ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ، و دو فرزند او به‌نام‌های جونیور و اریک، سازمان ترامپ و متهمان دیگر پرونده، از سوی لتیتا جیمز دادستان‌کل نیویورک متهم شدند که ارزش دارایی‌ها و املاک خود را بیش از حد اعلام کرده و در بیان ارزش شبکه ترامپ اغراق کرده‌‌اند تا از این طریق وام‌های بهتر و شرایط بیمه‌ای مطلوب‌تری دریافت کنند.

پیشتر قاضی انگورون این تخلف مالی ترامپ و دو فرزندش و 10 شرکت او را اعلام و گفت: برای مثال ارزشی که ترامپ برای آپارتمان خود در برج ترامپ اعلام کرده است، سه برابر ارزش واقعی آن است.

در نخستین جلسه محاکمه، دادستان‌کل، رئیس جمهور سابق را به اکتساب بیش از 100 میلیون دلار از طریق بزرگنمایی درباره ارزش املاک و دارایی‌هایش متهم کرد.

در این جلسه دادستان‌کل نیویورک، خواستار غرامت 250 میلیون دلاری، ممنوعیت دائمی ترامپ و فرزندانش جونیور و اریک از انجام معاملات تجاری در نیویورک و درنظر گرفتن محدودیت 5ساله برای فعالیت‌های املاک تجاری ترامپ و سازمان او شد.

مایکل کوهن که پس از ادای شهادت علیه ترامپ در یک پرونده دیگر مدتی را در زندان گذرانده بود، خاطرنشان کرد که مدارکی علیه رئیس جمهور سابق دارد و قصد دارد برای ادای شهادت در دادگاه حاضر شود. وی تاکید کرد که این مدارک نزد دادستان کل است.

وکیل سابق ترامپ تصریح کرد: براساس ارزیابی های من میزان خسارات با احتساب بهره و جریمه بیش از 600 میلیون دلار خواهد بود. آیا این رقم او را به ورشکستگی می کشاند؟ او پول نقد کافی برای پرداخت این میزان خسارت ندارد.

این در حالی است که ترامپ از طرح یک دعوی حقوقی علیه کوهن صرف نظر کرده است. قرار است ترامپ هفته آینده برای ادای شهادت راهی دادگاه شود.

در همین حال روز گذشته یک دادگاه تجدید نظر در نیویورک به طور موقت رسیدگی به برخی املاک بسیار ارزشمند دونالد ترامپ در دادگاه اتهامات مالی وی را متوقف کرد.

کریستوفر کایس وکیل ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد رئیس جمهور سابق بسیار خرسند است که اقدامات دادگاه برای بررسی موضوعات، سازمان ها و دارایی های وی که فراتر از حوزه این پرونده است، به حالت تعلیق درآمده است.

علاوه بر این، سه روز پیش، پس از آنکه دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال، به یکی از کارکنان عالی‌رتبه دادگاه توهین کرد، قاضی پرونده حکم ممنوعیت اظهارنظر رسانه‌ای و پخش اخبارمربوط به جلسات دادگاه را برای وی و دیگر متهمان پرونده صادر کرد.

رئیس جمهور سابق با انتقاد از افرادی که او را تحت‌تعقیب قرار می‌دهند، این پرونده را شیادی و حقه‌بازی خواند. ترامپ مدعی است که هدف از رسیدگی به این پرونده نابود کردن شخصیت وی است.

دادگاه تجدید نظر، درخواست ترامپ برای توقف دادگاه رسیدگی به اتهامات مالی وی را رد کرد اما فرآیند لغو مجوزهای تجاری او در نیویورک را متوقف کرد.

در همین حال علیه ترامپ چند پرونده قضایی دیگر نیز در جریان است. ترامپ به‌همراه 18 تن از مقامات سابق، وکلا، دستیاران، کارکنان دفاتر انتخاباتی و اعضای محلی حزب جمهوری‌خواه متهمند که برای ایجاد تغییر در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در ایالت جورجیا دست به اعمال غیرقانونی زده‌اند، در این پرونده ترامپ با 13 اتهام روبه‌رو است.

او در یک پرونده دیگر به نگه‌داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این پرونده به 40 فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شده است.

پرونده دیگر علیه ترامپ، به تلاش‌ او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش 6 ژانویه 2021 مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن 4 اتهام مطرح شده است ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.

علاوه بر اینها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به‌دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال 2016 و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد.

ترامپ در تمام این پرونده ها اعلام کرده که هیچ کار اشتباهی انجام نداده و مرتکب هیچ خلافی نشده است.

منبع : تسنیم

کدخبر: 935329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟