کرباسچی: هیات های اجرایی تحت تاثیر حب و بغض عمل می کنند

خبر آنلاین در ادامه آورده است ، غلامحسین کرباسچی با اشاره به نحوه احراز صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی معتقد است که پیام دولت از قبال ردصلاحیت‌ها حاکی از آن است که رئیسی به دنبال برگزاری انتخابات در شور نیست.

وی تاکید می کند هیئت اجرایی مربوط به دولت است که آنها هم تحت تأثیر گزارشات و حب و بغض‌ها قرار می‌گیرد لذا باید نظر نهایی شورای نگهبان را مشاهده کرد.

 وی افزود : هیات اجرایی مربوط به دولت است و آنها هم تحت تأثیر گزارشات و حب و بغض‌ها قرار می‌گیرند لذا باید نظر نهایی شورای نگهبان را مشاهده کرد چراکه آنها صلاحیت‌ها را با توجه به پرونده‌هایی که افراد دارند، مورد بررسی قرار می‌دهند اما در مجموع سیستم دولت، هیات های اجرایی و مواردی نظیر پیش ثبت‌نام انتخابات حاکی از آن است که به دنبال برگزاری انتخابات پرشور نیستند.

آقایان تازه کار هستند و نمی‌دانند کشور به تفاهم جمعی نیاز دارد

کرباسچی درباره خالص سازی،  گفت : در هر صورت این قبیل ردصلاحیت کردن، برخورد سیاسی محسوب می‌شود. در شرایط فعلی هر کسی هر جایی مسئولیتی را برعهده می‌گیرد فکر می‌کند قانون است که دست دیگران را کوتاه کند و خودش همه کارها را انجام دهد.

البته مشخص شده که این اقدام اشتباه است اما هر کسی روی کار می‌آید این اشتباه را تکرار می‌کند. در حال حاضر بسیاری از آقایان تازه کار هستند ‌و نمی‌دانند کشور با یک تفاهم جمعی اداره شود و از این طریق به جایی نمی‌رسند.

انتخابات برای حضور پرشور مردم طراحی نشده است

دبیرکل پیشین حزب کارگزاران درخصوص برگزاری انتخابات پرشوراظهارکرد : اگر انتخابات با شور برگزار شود و مردم در آن شرکت کنند، مجلس می‌شود مجلسی که با تعداد بالایی از آرای مردم روی کار آمده اما چنانچه کسی در انتخابات شرکت نکند مجلس پشتوانه رأی نخواهد داشت و به لحاظ قانون‌گذاری تأثیری در جامعه نخواهد داشت.

به عبارت دیگر مردم به فعالیت مجلس چندان توجه نمی‌کنند چراکه آنها نمایندگانی را قبول دارند که خودشان به آن نماینده رأی داده باشند. در هر صورت این شکل از اداره کردن کشور مفید نیست. البته آقایان تجربه کنند و ببینند به کجا می‌رسند. در مجموع انتخابات به نحوی طراحی نشده که مردم با شور، اشتیاق و هیجان شرکت کنند، اقداماتی که آقایان انجام دادند، نحوه برخوردها، مهلت کمی برای پیش ثبت‌نام در نظر گرفتند و مواردی از این قبیل همگی شرایط مناسبی برای انتخابات پرشور فراهم نکرده است.

پیش بینی رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها

کرباسچی  درباره رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات مجلس دوازدهم

گفت : شورای نگهبان در زمینه احراز صلاحیت‌ها تجربه فراوانی دارد، منتها دیدگاه‌ها در طول زمان متفاوت بوده، به این ترتیب که گاهاً شورای نگهبان سخت‌گیری‌های بیشتری کرده و گاهی اوقات بحث‌هایی مطرح شده، پیش‌بینی‌هایی شده که سخت‌گیری‌ها کمتر شود.

بنده اطلاع ندارم که شورای نگهبان در این دوره چه تصمیمی دارد، البته از انتخابات پرشور و حضور مردم گفتند که اگر اینها ملاک شورای نگهبان باشد نباید تعداد زیادی را ردصلاحیت کند اما چنانچه انتخابات پر شور تنها در مرحله گفتار باشد و به مرحله عمل نرسد، همان شرایط گذشته تکرار می‌شود.

کدخبر: 945474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟