چین: خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه هستیم

به گزارش رکنا؛  نماینده کشور چین د ر سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت گفت: اسرائیل باید هدف قرار دادن سازمان های بشردوستانه و کارمندان آنها در غزه را متوقف کند.

او تصریح کرد: همه گذرگاه های زمینی با نوار غزه باید باز شود. ما خواستار اجرای قطعنامه الزام آور شورای امنیت برای آتش بس فوری در غزه هستیم.

نماینده کشور چین در این نشست شورای امنیت سازمان ملل ادام داد: درخواست فلسطین برای پیوستن به سازمان ملل متحد به عنوان یک عضو کامل باید مورد حمایت قرار گیرد.

باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس نیز در نشست شورای امنیت گفت: اسرائیل باید تغییرات اساسی و ملموس ایجاد کند تا مکانیسمی موثر برای جلوگیری از درگیری‌ها بدست آید.

وی افزود: کسانی که کار امداد و نجات بشردوستانه را انجام می‌دهند باید از حمایت مناسب برخوردار شوند. برای محافظت از غیرنظامیان، ما به تغییرات اساسی و فوری در ارتش اسرائیل نیاز داریم.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل یک روز پس از درخواست «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با نخست وزیر اسرائیل مبنی بر برقراری آتش بس فوری در غزه، گفت: درخواست فوری خود را برای آتش بس فوری در غزه تکرار می کنم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی که مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس است، و پس از گذشت شش ماه از جنگ اسرائیل در نوار غزه در جمع خبرنگاران گفت: من درخواست های فوری خود را برای آتش بس فوری بشردوستانه، آزادی بی قید و شرط همه گروگان ها، حفاظت از غیرنظامیان و ارسال بدون مانع کمک های بشردوستانه تکرار می کنم.

کاخ سفید اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی (چهارم آوریل ۲۰۲۴) با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره وضعیت غزه تلفنی گفت‌وگو کردند. بایدن تاکید کرد که حملات به کارکنان بشردوستانه و وضعیت کلی بشردوستانه در غزه غیرقابل قبول است. بایدن نیاز اسرائیل به اعلام و اجرای یک سری اقدامات مشخص و قابل اندازه گیری برای رسیدگی به آسیب‌ها به غیرنظامیان، رنج‌های بشردوستانه و ایمنی امدادگران را به صراحت بیان کرد. وی تصریح کرد که سیاست آمریکا در قبال غزه با ارزیابی ما از اقدام فوری اسرائیل در قبال این موضوعات تعیین خواهد شد.

به گفته کاخ سفید، «بایدن تاکید کرد که آتش بس فوری برای تثبیت و بهبود وضعیت انسانی و حفاظت از غیرنظامیان بی گناه ضروری است و از نخست وزیر اسرائیل خواست تا به مذاکره کنندگان خود اجازه دهد تا بدون تاخیر، توافقی را برای آزادی گروگان ها به خانه منعقد کنند.»

«جان کربی» سخنگو و نماینده شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی پس از پایان گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو در جمع خبرنگاران در واشنگتن حاضر شد و اعلام کرد: «اگر ما شاهد تغییراتی از سوی (اسرائیل) نباشیم، تغییرات در رویکرد ما خواهد بود».

کربی در عین حال تصریح کرد: « من قصد ندارم اقداماتی که هنوز انجام نشده‌اند را توصیف کنم. اما اقدامات باید انجام شود. تعداد زیادی غیرنظامی کشته شده اند، پس باید اقدامات ملموسی وجود داشته باشد».

این سخنگوی دولت بایدن ادامه داد: سیاست ما در مقابل غزه بر اساس تغییراتی خواهد بود که اسرائیل انجام می دهد. ما خواهان موافقت اسراییل با ورود قابل توجه کمک به غزه و بازگشایی نقاط مرزی بیشتر در روز های آینده هستیم.

 

کدخبر: 985888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟