توفان «نپارتاک» تایوان را به تعطیلی کشاند

پیشتر اعلام شده بود که توفان «نپارتاک» به سمت تایوان و هنگ کنگ در حرکت است و به دنبال هشدار سازمان هواشناسی تایوان کلاس های درس و ادارات تقریبا در بیشتر نقاط این جزیره تعطیل شده است.
سرعت باد این توفان به 234 کیلومتر در ساعت می رسد و از اوایل بامداد امروز جمعه به وقت محلی وارد تایوان شده است.
تلویزیون تایوان تصاویری منتشر کرده است که نشان می دهد در همان ساعات اولیه توفان، بسیاری از خودروها را در سطح شهرها واژگون کرده و درختان را از ریشه درآورده است.
هنوز در مورد تلفات و خسارات آمار دقیقی در دست نیست اما بسیاری از مردم مناطق آسیب پذیر مجبور شده اند به مکان های امن منتقل شوند.
روزنامه تایپه تایمز می نویسد که بسیاری از پروازها در سراسر تایوان به داخل و خارج لغو شده است و یک چهارم از کل پروازهای فرودگاه «تائو یوان» در تایوان متوقف شده است.
به غیر از دو منطقه «کینمن» و «ماتسو» در جزیره تایوان مدارس، ادارات و محل های کسب و کار در کل این جزیره تعطیل شده است.
برخی منابع از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن بیش از 60 نفر بر اثر این توفان خبر داده و اعلام کرده اند که توفان باعث قطع برق هزاران خانه در منطقه نیز شده است.
به غیر از یک چهارم پروازهای بین المللی لغو شده در فرودگاه «تائو یوان» نزدیک به 180 پرواز داخلی در فرودگاه های دیگر این منطقه انجام نشده است.
از دیروز پنجشنبه نیز به قایق های ماهیگیری در تایوان اعلام شده بود که به اسلکه ها بازگردند و فعالیت شرکت های کشتیرانی متوقف شده بود.
همزمان اعلام شده است که نزدیک به 130 قطار از روز پنجشنبه تاکنون برنامه حرکت خود را لغو کرده و به ساعات پایانی روز جمعه و یا هفته‌ آینده موکول کرده اند.
مقام های مرکز مبارزه با حوادث غیرمترقبه تایوان نگرانند این توفان به بارش شدید باران، سیلاب و رانش زمین منجر شود.
توفان «دو جوآن» در سال گذشته میلادی نیز باعث مرگ سه نفر و زخمی شدن بیش از 300 نفر در تایوان شده بود.
همچنین سه سال پیش نیز طوفان «تمبین» و «سولیک» مناطق وسیعی از تایوان را در نوردیدند و به قطع درختان و بی خانمانی هزاران نفر منجر شدند.
همه ساله به طور میانگین حدود 20 طوفان از جزایر فیلیپین عبور می کند. بزرگترین طوفان به نام «هایان» در سال 2013 میلادی، بیش از 6300 نفر را در این کشور به کام مرگ فرو برد و حدود 1000 نفر نیز مفقود شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟