وضعیت مبهم ورود روانگردان‌های صوتی به ایران + فیلم
حجم ویدیو: 13.06M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
سردار مویدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر میزان کشفیات امسال مواد مخدر را با 14 درصد افزایش نسبت به سال گذشته اعلام کرد

سردار مویدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر میزان کشفیات امسال مواد مخدر را با 14 درصد افزایش نسبت به سال گذشته اعلام کرد. به‌گفته وی، این مورد در سیستان و بلوچستان به 100 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ٣۴٠هزار نفر تا به امروز دستگیر شده‌اند، اضافه کرد که از این تعداد ١١٠ هزار نفر معتاد و مابقی قاچاقچی بودند. از میان معتادان نیز 5هزار نفر ساماندهی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ٢٨٠ هزار پرونده تا به امروز در راستای مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است، گفت: تا کنون ٢ هزارو ۶٠٠ باند توسط همکاران متلاشی و همچنین ١٩٠ آشپزخانه تولید مواد صنعتی در کشور شناسایی شده‌اند که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ٢۵ درصدی هستیم.

به گفته وی، تریاک با ۴٠٠ تن، حشیش ٧۵ تن و هروئین، مرفین و سایر مواد مخدر به ترتیب مواد مخدری است که در کشور کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره پرونده تمساح خلیج فارس گفت: این پرونده با توجه به شبکه پیچیده مالی که دارد همچنان در دست بررسی است و امیدواریم تا پایان سال درباره این پرونده نتیجه‌گیری قطعی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه 5 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد هدف پاک‌سازی از مواد مخدر قرار گرفته‌اند، گفت: گمرک نیز در کنترل ورود پیش‌سازهای مواد مخدر به کشور حساسیت خوبی دارد، به طوری که در سال جاری از ورود 30 تن پیش‌ساز مواد مخدر توسط گمرک جلوگیری شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره روان گردان‌های صوتی گفت: بررسی‌های لازم در این راستا صورت گرفته و این موضوع در حد شنیده‌ها است و هیچ موردی در باره ورود این مواد به کشور گزارش نشده است. به‌گفته وی، یکسری از قاچاقچیان تریاک را در تخته‌های ‌ام دی اف جا سازی کرده بودند که خوشبختانه با شناسایی پلیس این مدل جدید نیز کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به خبر هلاکت 61 قاچاقچی مسلح پرداخت و گفت: با رعایت مسائل حفاظتی و ایمنی و در سایه آموزش و تشکیل قرارگاه جهادی آموزش، آسیب‌های ناشی از اقدامات پلیسی کاهش یافته و نزدیک به 70 درصد کاهش تلفات خودی و 25 درصد کاهش مجروحین خودی از دست قاچاقچیان را شاهد بودیم.

وی افزود: سال گذشته 10 نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیدند که امسال این آمار به 3 نفر رسید.

کدخبر: 41813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟