چهارشنبه‌سوری را از کوچه‌ها به خیابان نکشانید + فیلم وعکس
حجم ویدیو: 15.88M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

وی، با کوچه محور خواندن چهارشنبه‌سوری، برگزاری مراسم این شب را در خیابان‌ها، معابر اصلی و پارک‌ها ممنوع اعلام کرد و از شهروندان خواست چهارشنبه‌سوری را در کوچه‌ها و مقابل خانه‌های‌شان به همان شکل سنتی برگزارکنند.

ساجدی‌نیا افزود: اگر چنانچه افرادی اقدام به هنجارشکنی در چهارشنبه سوری کرده و برای شهروندان مزاحمت ایجاد کنند، طی هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی، تا پانزدهم فروردین‌ماه میهمان پلیس خواهند بود. به‌گفته وی، این شرایط برای خودروهای این افراد نیز صدق کرده و خودروی متخلفان تا 15 فروردین توقیف خواهد شد.

وی اعلام کرد که برای چهارشنبه‌سوری مقررات ترافیکی خاصی در نظر گرفته نشده و در سال‌های اخیر شاهد کاهش مزاحمت‌های صوتی و ارسال پیامک بوده‌ایم. وی اضافه کرد: نظارت و کنترل پلیس در خرید و فروش مواد محترقه ادامه دارد و عمده تمرکز روی برخورد با عاملان اصلی و فروشندگان عمده این مواد است.

سردار ساجدی‌نیا سپس، از طرح نوروزی پلیس سخن گفت که در دو مرحله از 15 اسفند به اجرا درآمده است. وی افزود: دستگیری 137 سارق در اجرای همین طرح صورت گرفته است. در این مرحله ماموران پلیس با حضور در مراکز خرید، بازار تهران و مراکز تجاری، نسبت به روان‌سازی ترافیک و همچنین تامین امنیت و برخورد با متخلفان اقدام کرده‌اند. این مرحله تا 29 اسفند ادامه دارد که تصمیم براین شده تا 29 اسفندماه دفاتر صدور گذرنامه و پلیس مهاجرت، فعالیت خود را تا عصر ادامه دهند. در ایام نوروز فعالیت برخی از این دفاتر نیز ادامه داشته باشد. همچنین کمیسیون‌هایی که هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می‌داد به منظور رسیدگی سریع‌تر به درخواست شهروندان هر 48 ساعت یک بار تشکیل جلسه می‌دهد.

رئیس پلیس تهران بزرگ به اجرای مرحله دوم طرح از یکم فروردین‌ماه تا 15 فروردین‌ماه اشاره کرد و گفت: همکاران من در ایستگاه‌ها و پایگاه‌های پلیس که در سراسر شهر دایر می‌شود، حضور خواهند داشت. علاوه بر این، گشت‌های خودرویی و موتوری در سطح محلات انجام خواهد شد تا نسبت به تامین امنیت شهروندان و همچنین منازل و اموال آن دسته از شهروندان که به سفر رفته‌اند نیز اقدام شود.

رییس پلیس تهران بزرگ از شهروندان خواست که دستورات، توصیه‌ها و نکاتی که پلیس مطرح می‌کند در ایام نوروز حتما توجه کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی درباره همکاری پلیس و شهرداری در برخورد با دستفروشان نیز گفت: در حال حاضر 50 نقطه برای دستفروشان در نظر گرفته شده که در آنها مستقر خواهند شد. به گفته وی، دستفروشان محدوده جمهوری به پارک دانشجو هدایت شده‌اند تا 10 روز باقی‌مانده سال را در این پارک بگذرانند.

رئیس پلیس تهران با وجود این‌که در حوزه اطفال مجرم زیادی نداریم، اما با توجه به الزام آیین دادرسی کیفری جدید، به راه‌اندازی یگانی به نام "پلیس اطفال" ، ماموران آموزش دیده در سطح کلانتری‌ها و همچنین پلیس آگاهی مستقر هستند و اگر موارد جرم یا موضوعاتی که مرتبط با افراد کمتر از 17 سال است، رخ دهد، عمدتا به پلیس اطفال ارجاع داده خواهد شد.

کدخبر: 41994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟