کشف 7000 کیلو مواد محترقه و ابطال 5 هزار گواهینامه + فیلم
حجم ویدیو: 42.25M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
سردار سعید منتظر المهدی: 5 هزار گواهینامه در کشور باطل شد/ کنترل مرزها باادوات الکتریکی

سردار سعید منتظرالمهدی گفت: ۷ هزار کیلوگرم مواد محترقه توسط پلیس کشف شده و شمار دستگیرشدگان نیز با افزایش ۱۳۲ درصدی به ۱۳۰۴ نفر رسید که این تعداد تولیدکننده و فروشنده بوده‌اند.

وی درباره طرح‌های نوروزی پلیس گفت: طرح‌های نوروزی از ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات ادامه دارد و برای آسایش و ایمنی مردم ۳۰ فروند بالگرد در نظر گرفته شده است.

به‌گفته وی، ۲ هزار چادر پلیس در سمراسر کشور برپا می‌شود که ۴۰۰ واحد آن در تهران است.

سخنگوی ناجا گفت: نظم و قانونمندی دو مولفه شعار پلیس است و مولفه آخر شعار امسال، نشاط بهاری است.

وی گفت: ارتباط خوب پلیس و مردم نتیجه ای جز نشاط ندارد که امیدواریم این اتفاق مبارک را در بهار ۹۵ داشته باشیم.

منتظرالمهدی با ابراز امیدواری به اینکه شهروندان با قانون‌مداری تعطیلات خوبی را رقم بزنند، گفت: در نوروز 94 نسبت به 93 کاهش 10درصدی تلفات جاده‌ای را داشته‌ایم و بیشترین واژگونی خودروها را در فروردین 94 داشتیم که امیدواریم این رقم در سال ۹۵ کاهش پیدا کند.

وی در بخش دیگری از گزارش خود گفت: بیشترین ساعات تصادفات بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ اتفاق افتاده و بیشترین تصادفات منجر به فوت در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است. که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

وی با بیان اینکه امسال ۵ هزار گواهینامه باطل شده است، گفت: عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو بیش از ۳۲ درصد تصادفات را باعث شده و ۲۱.۱ درصد تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

وی درباره پلیس آگاهی نیز گفت: روند رو به افزایش سرقت را داشتیم که با تشکیل قرارگاه سرقت افزایش سرقت را کنترل کردیم ۵۲ درصد سرقت‌ها، سرقت‌های خورد است که امنیت روانی جامعه را به خظر می‌اندازد. بیشترین کشفیات آگاهی در حوزه سرقت خودرو بوده و ۹۵ درصد سرقت خودروها نیز در پایتخت کشف شده است.

همسایه‌بانی در ایام عید

وی با اشاره به ۵ و نیم درصد کاهش سرقت در کشور، گفت: توصیه پلیس به شهروندان در ایام عید همسایه‌بانی است و اینکه در زمان ترک منرل خانه خود را به همسایه‌های خود بسپارید. ضمن اینکه خانواده ها از نگهداری پول نقد و اشیای گران‌قیمت و طلا در خانه‌ها خودداری کنند و به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

وی درباره پلیس مبارزه با مواد مخدر هم گفت: افزایش کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از اتفاقات خیلی خوب در پلیس مبارزه با مواد مخدر است که شامل مواد مخدر صنعتی و سنتی و انواع پیش‌سازها است که ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی همچنین با افزایش 16 درصدی کشفیات موادمخدر شمار جمع‌آوری معتادان متجاهر را ۱۲۰ هزار نفر اعلام کرد و از نگهداری ۵ هزار نفر از معتادان در کمپ ها خبر داد.

کنترل الکترونیک 35 درصد مرزهای آبی و ۷۵ درصد مرزهای خشکی

منتظر المهدی اظهار داشت: در حوزه مرزبانی هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز داریم که ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر توسط مرزبانی کنترل می شود. ۳۵درصد مرزهای آبی و ۷۵ درصد مرزهای خشکی با استفاده از ابزار و ادوات الکترونیک کنترل می‌شود. از این رو افزایش ۶۰ درصدی کشف سلاح قاچاق و افزایش ماموریت‌ها و کاهش ۴۲ درصدی شهدا در نیروی انتظامی داشته‌ایم.

منتظر المهدی به تجهیز ناوگان خودرویی پلیس اشاره کرد و گفت: این اتفاق باعث افزایش ۸۰ درصدی توان موتوری پلیس در حوزه مرزها شده است.

به گفته وی، بیش از ۳۰ هزار خودرو از سوی پلیس امنیت تذکر دریافت کرده‌اند و گاهی متوقف شده‌اند. همچنین بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار گذرنامه صادر شده و در روزهای پایانی سال با افزایش ساعت کاری در حال خدمت‌رسانی هستند.

دستگیری ۱۱۰ نفر از عناصر ضد انقلاب و ۱۷۵ شرور

دستگیری ۱۱۰ نفر از عناصر ضد انقلاب در غرب و دستگیری ۱۷۵ نفر از اشرار در مرزهای شرقی نیز جزو فعالیت‌های پلیس امنیت در سال گذشته بود.

وی به افزایش ۹۳ درصدی جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: ۸۳ درصد جرایم را مردان و ۱۷ درصد جرایم اینترنتی توسط زنان به ثبت رسیده است.

وی افتتاح پلیس ۱۱۰ فتا که به صورت آنلاین به مردم خدمت‌رسانی می‌کند را جزو برنامه‌های مهم پلیس فتا برشمرد و گفت: بیشترین جرایم ثبت شده برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران و انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی است.

وی گفت: بیش از 430 هزار پیام به مرکز ۱۹۷ ارسال شد که ۵۰ درصد انتقاد بوده که ۳۰ درصد تقدیر و ۶ درصد شکایت از پلیس بوده که بیشتر در حوزه وظیفه عمومی و پلیس راهور بوده است.

سخنگوی ناجا افزود: کمیسیون های متعددی درباره ثبت شکایت‌ها انجام شده و تعدادی از پرسنل که شکایت داشته‌اند تنزل درجه داشته یا توبیخ شده‌اند و برخی هم ممانعت از همکاری داشته‌اند و از نیروی انتظامی اخراج شده‌اند.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از ۲۱ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که بیشتر آن مربوط به سرقت، نزاع و جمع آوری معتادان بوده است.

سخنگوی ناجا درباره کاهش ۵ و نیم درصدی سرقت و ۲ درصدی قتل و ۸۰ درصدی حوادث و سوانح را حاصل تلاش پیشگیرانه همکارانش در حوزه پلیس پیشگیری دانست که قابل ستایش است.

کدخبر: 62184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟