نوچه ها رییس باند دزدان را جاده قم در آتش سوزاندند /  ردپای علاقه به یک دختر در این پرونده وجود دارد

ساعت 8 عصر چهارم بهمن ماه سال 93 ماموران کلانتری 116 مولوی در جریان سرقت مسلحانه ای از یک طلافروشی در خیابان مولوی قرار گرفتند و خیلی زود تیم های پلیسی در صحنه حاضر شدند.

ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که ساعت 7 عصر زن جوانی با مراجعه به مغازه طلا فروشی به بهانه خرید طلا وارد آنجا شده که در همین لحظه 2 مرد با در دست داشتن اسلحه کمری وارد مغازه شدند و یکی از آنها ابتدا با اسلحه اش ضربه ای به سر مرد طلافروش زده و دزدان خیلی زود اقدام به سرقت طلاهای داخل ویترین مغازه کرده و سوار بر موتور همدستانشان که در بیرون مغازه به انتظارشان بودند شده و پا به فرار گذاشتند.

تیم تحقیق در گام بعدی متوجه شدند که دزدان مسلح 5 مرد نقابدار بودند که با تهدید و تیراندازی اقدام به سرقت 3 کیلو طلا کرده اند.

امید که 25 سال دارد پس از دستگیری خود را در ماجرای سرقت طلافروشی بی گناه معرفی می کرد و گفت که به خاطر همراه داشتن اسپری اشک آور تصمیم به فرار از دست ماموران گرفته است.

امید در گام بعدی تحقیقات وقتی در تناقض گویی هایش گرفتار شد پرده از راز سرقت مغازه عکاسی برداشت و گفت: چندی پیش با مراجعه به مغازه عکاسی با صاحب عکاسی طرح رفاقت ریختم و بعد از مدتی که وی به من اعتماد کرده بود با خریدن غذا به مغازه اش رفتم و قبل از خوردن ناهار، دوغ را با چند قرص بیهوشی مسموم کردم که مرد عکاس پس از خوردن دوغ بیهوش شد و من اقدام به سرقت یک دستگاه فتوکپی چندکاره، 6 عدد دوربین دیجیتال و قدیمی، 3 پرینتر، کارت بانکی، تلفن همراه و 5 میلیون تومان پول کرده و سوار بر خودرویم پا به فرار گذاشتم.

با گذشت بیش از یکسال از سرقت طلافروشی تجسس های پلیسی به صورت ویژه برای دستگیری عاملان سرقت ادامه داشت تا اینکه ماموران با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند یکی از اعضای باند را که مصطفی نام دارد روز 3 فروردین ماه امسال دستگیر کنند.

مصطفی 22 ساله در همان تحقیقات ابتدایی پرده از جنایت و سرقتهای پنهانی برداشت و به بازپرس ایرد موسی در شعبه 5 دادسرای ناحیه 34 تهران گفت: با همدستی 4 تن از دوستانم اقدام به سرقت 6 مغازه طلافروشی در شهرها مختلف کردیم که در همگی آنها با استفاده از اسلحه کلاشینکف و کلت موفق به سرقت شدیم.

وی در ادامه حرفهایش کفت: نخستین سرقت را که 5 سال پیش انجام دادیم به پیشنهاد علی و یوسف صورت گرفت که از یک مغازه طلا فروشی در شهر دنا بود و نزدیک به 4 کیلو طلا به سرقت بردیم.

دومین سرقت را سال 90 انجام دادیم که ابتدا با تهدید اسلحه خودرویی را در زیر پل کلاک کرج دزدیدیم و سپس قصد سرقت موتور سیکلتی را داشتیم که صاحب آن در برابر ما مقاومت کرد که با چوب ضربه ای به سرش زدیم و سوار بر موتور پا به فرار گذاشتیم که بعدها متوجه مرگ صاحب موتور شدیم و در دومین سرقت طلا فروشی 3 کیلو طلا به دست اوردیم.

سارق حرفه ای در ادامه کفت: سومین سرقت را سال 91 در شهر خمین انجام دادیم که موفق شدیم پس از سرقت 6 کیلو طلا پا به فرار گذاشتیم و در همه سرقت هایمان از خودروهای سرقتی استفاده می کردیم که ردی از خود برجا نگذاریم و سرقت بعدی مان را در نسیم شهر انجام دادیم که موفق به سرقت 3 کیلو طلا شدیم و سپس به تهران آمدیم و با سرقت از طلافروشی در خیابان مولوی سوار بر خودروهای سرقتی مان پا به فرار گذاشتیم و اخرین سرقتمان نیز در منطقه کهریزک بود که 5 کیلو طلا به دست آوردیم.

مصطفی که در یک ادامه سرقتهایش سناریوی انتقام گیری را انجام داده بود اقدام به قتل رییس باند را کرده گفت: علی رییس باند بود و پس از سرقتها همیشه سهم زیادی را برای خودش و دیگر اعضای باند بر می داشت و نزدیک به 130 میلیون تومان که سهم من بود را نداده بود و حتی 2 کیلوگرم مواد مخدر شیشه از وی طلب داشتم که همیشه برای پرداخت آنها بهانه می آورد تا اینکه یک روز برای پایان تسویه حسابمان با هم قرار گذاشتیم ومن سر قرار اسلحه همراه داشتم.

وی افزود: ابتدا با هم درگیر شدیم که به بهانه برداشتن تلفن همراه از داخل داشبرد ماشین علی را آرم کردم و در یک لحظه به سرش گلوله ای شلیک کردم و جنازه اش را به کمک یکی از دوستانم در نزدیکی دانشگاه شاهد آتش زدیم.

وی درباره جزئیات قتل پسر جوانی به نام میلاد نیز به بازپرس گفت: با دختری به نام سپیده که ساکن شهرک شهید مطهری بود آشنا شدم و برادر وی میلاد از ارتباط ما آگاه شده بود وقتی یک روز در پارک بود و میلاد من را دید اما موفق شدم از دستش فرار کنم اما فردای آن روز مجددا سراغ من آمد و بین من و او دعوا شد و چون آنجا کسی نبود با استفاده از اسلحه او را به قتل رساندم و جنازه اش را تحویل یکی از دوستانم دادم و دیگر نمی دانم چه شد.

کارآگاهان پس از شنیدن ادعاهای مصطفی با دستور بازپرس ایرد موسی برای دستگیری دیگر اعضای باند وارد عمل شدند و روز 5 فروردین ماه با اطلاعات به دست آمده از مصطفی موفق به دستگیری دیگر اعضای این باند شدند.
بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی برای افشای راز دیگر جرایم احتمالی این باند خشن در پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.
پس از اظهارات متهم 22 ساله این پرونده سایر همدستان وی نیز پنجم فروردین امسال شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات در رابطه با این پرونده ها ادامه دارد.

کدخبر: 72839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟