آقای دکتر خوشگلم کن / دردسر پرداخت 50 میلیون تومان  به پزشک قلابی + عکس

این مرد که هیچ دوره تخصصی دکتری را در دانشگاه ها ندیده است زنان علاقه مند به جراحی پلاستیک را فریب می داد و به کلاهبرداری دست می زد.

روز پنجم اسفند ماه سال گذشته زن جوانی با مراجعه به دادسرای ویژه جرایم پزشکی و طرح شکایتی عنوان کرد که مردی با معرفی خود به عنوان "جراح زیبایی" و به بهانه انجام عمل زیبایی اقدام به گرفتن 50 میلیون تومان از وی کرده و پس از آن متواری شده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل عنوان پزشک و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 19 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره 13 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

زن جوان در این مرحله به کارآگاهان گفت : " از طریق یکی از دوستان با یک پزشک که خود را جراح زیبایی معرفی می کرد ، آشنا شدم ؛ این مرد با ادعای انجام جراحی تضمینی در خصوص زیبایی مرا راضی به انجام جراحی کرد و به این بهانه ، در چندین نوبت 50 میلیون تومان از من دریافت کرد " .

وی افزود : " این پزشک پس از دریافت پول مدعی شد که قصد انجام یک مسافرت خارج از کشور را دارد و به این بهانه زمان عمل جراحی را به تأخیر انداخت ؛ در همین مدت که از وی خبری نبود ، بنده بواسطه مشاوره با تعدادی از دوستان و همچنین برخی پزشکان متخصص ، از عمل جراحی منصرف شدم سپس برای بازپس گرفتن پول خود به محل زندگی این پزشک در منطقه یوسف آباد که مطب اوهم بود رفته و درخواست بازپس گیری پول خود را کردم دکتر "معین . ز" چندین روز از من مهلت خواست اما پس از گذشت این مدت ، زمانیکه مجددا به خانه اش مراجعه کرده بودم ، متوجه شدم که وی از آنجا به مکان دیگری رفته است . برایپیگیری موضوع به سازمان نظام پزشکی رفته اما در آنجا به من اعلام شد که اپزشکی با مشخصات دکتر "معین . ز" در میان پزشکان سازمان نظام پزشکی وجود ندارد " .

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که معین 34 ساله از طریق شبکه های مجازی بویژه "اینستاگرام" و "لاین" اقدام به قرار دادن تصویر خود با روپوش پزشکی و همچنین اعلام مشخصات خود تحت عنوان پزشک و جراح زیبایی کرده است ؛ همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "معین . ز" تا چندی پیش نیز با یک دستگاه خودرو بی ام و (BMW ) به ارزش 800 میلیون تومان تردد داشته که به تازگی نسبت به فروش خودرو نیز اقدام کرده است .

در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی ، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی خانه "معین . ز" در منطقه یوسف آباد وخیابان شهید جهان آرا شدند که این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و پزشک قلابی روز 16 فروردین ماه دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که معین به هیچ عنوان سابقه تحصیل در هیچکدام از دانشگاه های کشور را نداشته و تنها دارای مدارک تحصیلی دیپلم است .

این پزشک قلابی در اظهاراتش بااعتراف صریح به جعل عنوان پزشک و جراح زیبایی ، انگیزه خودش از جعل عنوان پزشکی را اینگونه بیان کرد : " چند سال پیش در آزمون ورودی در رشته پزشکی قبول شدم ولی به دلایل شخصی از ورود به دانشگاه انصراف دادم ، با این وجود در میان بستگان و دوستان نمی توانستم عنوان کنم که از ادامه تحصیل در رشته پزشکی انصراف دادم ؛ پس از گذشت چند سال و در حالیکه همه دوستان و بستگان مرا به عنوان دانشجوی پزشکی می شناختند ، مدعی شدم که مقطع عمومی پزشکی را به پایان رسانده و در حال طی کردن دوره تخصصی هستم " .

وی در خصوص معرفی خود بعنوان جراح زیبایی نیز به کارآگاهان گفت : "در حالیکه پس از گذشت چند سال دیگر در بین بستگان بعنوان پزشک متخصص معرفی می شدم ، از طریق ایشان و همچنین شبکه های مجازی با تعدادی از زنانی آشنا شدم که قصد انجام عمل جراحی زیبایی را داشتند ؛ با طرح این ادعا که به زودی مطب خود را افتتاح خواهم کرد ، آنها را برای انجام معاینات پزشکی و صحبت در خصوص نحوه انجام عمل جراحی و هزینه های آن ، به خانه خود دعوت می کردم ؛ مدعی می شدم که جراحی در یک کلینیک مجهز پزشکی در منطقه نیاوران انجام خواهد شد و به این شیوه و ترفند ، اقدام به گرفتن پول از آنها می کردم " .

کدخبر: 72962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟