جزئیات رسیدگی به پرونده‌های «شاه مازندران» و شرط‌بندی‌های فوتبال / دادستان مازندران تشریح کرد

جمع‌بندی پرونده شاه مازندران
حجت‌الاسلام جعفری، با اشاره به پیگیری پرونده این شرور گفت: شاه مجازی مازندران هم‌اکنون با صدور بازداشت موقت در زندان به سر می‌برد و رسیدگی به این پرونده مراحل پایانی خود را در دادسرا می‌گذراند. متهم که مدتی قبل به اتهام قدرت‌نمایی در فضای مجازی با صدور دستورات ویژه قضایی از سوی دادستان‌های سه شهرستان ساری، بابل و جویبار تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شده بود، در نخستین اقدام قضایی به دلیل اینکه جرم در شهرستان جویبار رخ داده بود، به دادسرای این شهرستان منتقل شد. اما در ادامه از آنجا که ساکن شهرستان بابل بود، با پرونده دیگرش به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان فرستاده شده است.وی افزود: برخورد جدی با هرگونه شرارت و بدرفتاری با مردم از سوی دستگاه قضایی صورت می‌گیرد و به هیچ احدی اجازه برهم زدن آرامش مردم را نخواهیم داد .
شرط‌بندی در فوتبال
وی درباره بازداشت‌شدگان دو پرونده بزرگ شرط‌بندی‌‌های فوتبال استان مازندران در سال گذشته گفت: در این ارتباط 20 متهم بازداشت شدند که تنها 6 نفر از آنها متهمان اصلی بودند که هم‌اکنون پرونده آنها تحت رسیدگی قرار دارد.وی خاطرنشان کرد: سرکردگان و سرشبکه‌های این سایت‌ها در خارج از کشور قرار دارند و اغلب در کشورهای اروپایی و آسیای میانه هستند. متأسفانه پول‌های زیادی به حساب این افراد واریز شده و امکان بازداشت آنها در آن کشورها تاکنون فراهم نشده است .
46
قتل در مازندران
دادستان مازندران در ادامه اظهار داشت: سال 94 در استان مازندران 46 فقره قتل عمد رخ داد که بیشتر قتل‌ها در زمینه اختلافات خانوادگی و نزاع خیابانی بوده است و جنایت‌های خشن چند مورد خاص بوده است.به گفته وی همچنین در سال گذشته آمار خودکشی‌های اعلام شده از سوی پزشکی قانونی 118 مورد بوده که در سال جدید این آمار تاکنون به 17 مورد رسیده است.بنابر اعلام دادستان مرکز استان، تعداد غرق‌شدگان طی سال گذشته در سواحل مازندران 97 مورد بود، که امید می‌رود با اجرایی شدن 95 طرح در سالم‌سازی دریا طی سال جاری این آمار به حداقل برسد.براساس گفته‌های دادستان جعفری همچنین طی سال گذشته 668 نفر در جریان تصادفات رانندگی این استان جان باخته‌اند.دادستان مرکز مازندران تعداد پرونده‌های قصاص این استان در سال گذشته را 14 مورد دانست و افزود: البته با تلاش‌های شورای صلح و سازش دادسرای مرکز استان، 10 مورد از این پرونده‌ها به رضایت انجامید و بقیه نیز اجرایی شد .
بازداشت وکلا
به گفته وی در جریان برگزاری پارتی مختلط در یکی از شهرستان‌های منطقه مرکزی مازندران 16 نفر بازداشت شدند که از این تعداد دو نفر وکیل بودند . تمام متهمان نیز با صدور قرار قانونی تا زمان رسیدگی آزاد شده‌اند. دو وکیل بازداشت شده نیز از استان‌های قم و گلستان بودند و هیچ وکیلی از مازندران بازداشت نشده است.براساس اظهارات حجت الاسلام جعفری طی سال‌های گذشته، 26 مورد پرونده مربوط به اختلاس و ارتشاء در استان مازندران مطرح شد که برای 14 مورد قرار منع تعقیب صادر شد. بقیه پرونده‌ها نیز هم‌اکنون درحال رسیدگی است.در میان افرادی که نامشان در این پرونده‌ها مطرح شده یک مدیر کل و دو شهردار بودند که برای یکی از آنها قرار مجرمیت صادر شده است .

کدخبر: 74817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟