داود رشیدی عاشق لذت های خانه دومش بود / گفتگوی منتشر نشده از بازیگر پیشکسوت +عکس ویلایی که او عاشقش بود

رکنا: کلاردشت جای مناسبی برای زندگی و دور بودن از هیاهوی شهری بزرگ چون تهران هست؟
بله، من از قدیم کلاردشت را دوست داشته‌ام. اینجا را به این دلیل دوست دارم که روحم را تازه می‌کند و التیام می‌بخشد. هر بار که در کار و زندگی انرژی‌ام ته می‌گیرد، به اینجا می‌آیم و دوباره نفسی تازه می‌کنم. اینجا پر از زندگی و سرشار از انرژی است.
رکنا: امکانات اینجا برای اداره یک زندگی عادی مناسب است؟
بله، خوب است ولی نباید نادیده گرفت که این امکانات هزینه هم دارد و رایگان نیست. به هر حال هر جایی محاسن و معایب خود را دارد. اینجا هم از این قانون مستثنا نیست و همانطور که محاسنی دارد، در کنارش عیب‌هایی هم دارد که یکی از این عیب‌ها هزینه کردنش است. یعنی کسی که می‌خواهد از تهران به کلاردشت بیاید باید هزینه کند. حالا شاید برای زندگی کردن این هزینه کمتر شود ولی برای تفریح لازم است که برخی هزینه‌ها صرف شود.



رکنا: به هر حال بهتر از تهران و از نظر قیمت به‌صرفه‌تر است؟
راستش من اصلا از معاملات املاک سر در نمی‌آورم و در این باره نمی‌توانم نظر بدهم، اما کلیت اینجا را که بخواهید، باید بگویم اینجا خیلی خوب است و نسبت به تهران خیلی بهتر است؛ هوای خوبی دارد، از آلودگی در آن خبری نیست و شرایط زندگی و امکاناتش بسیار فراهم است در حالی که شاید در تهران این‌طور نباشد.
رکنا: یعنی این امکان وجود دارد که شما از تهران صرف‌نظر کنید و کلاردشت را به عنوان پایگاه اصلی زندگی‌تان انتخاب کنید؟
واقعیتش اگر کار و زندگی‌ام این اجازه را بدهد حتما این کار را خواهم کرد، چون به هر حال اینجا هوای سالمی دارد؛ یک هوای خوب و کاملا طبیعی که برای زندگی سالم لازم است و در تهران از آن خبری نیست. ما زندگی‌مان در تهران است و وقتی به کلاردشت می‌آییم باید برگردیم چون بچه‌ها، زندگی، نوه‌ها و دوستانمان همگی در تهران هستند. اما خیلی سال است که به کلاردشت می‌آییم و به نوعی نیمی از زندگی‌مان را در اینجا سپری می‌کنیم.
رکنا: از چه زمانی با این مکان آشنا شدید؟
از گذشته‌های دور. جالب است که من دو فیلم سینمایی و تلویزیونی «بی‌بی چلچله» (63-62) و «گل پامچال» را در کلاردشت بازی کرده‌ام که از بهترین کارهای زندگی‌ام بوده‌اند و با استقابل خوبی هم مواجه شدند. کاملا اتفاقی برای بازی در گل پامچال به اینجا آمدیم چون پیش از این قرار بود در طالش تصویربرداری شود اما تقریبا همه‌اش در کلاردشت تصویربرداری شد.



رکنا: کلاردشت را به دوستانتان و نیز به مردم دیگر که در شهرها زندگی می‌کنند توصیه می‌کنید؟
بله، چون امکانات لازم برای یک زندگی را دارد. شرایط جوی و آب و هوایی مناسبی دارد و همین به همه چیز می‌ارزد. کافی است برای گرفتن انرژی یک روز را در آنجا سپری کنید تا ببینید چقدر تازه و سرحال می‌شوید. ناگفته نماند که اخیرا سر و صدای ساخت و سازها بسیار زیاد شده است که امیدوارم هر چه زودتر به پایان برسد، چون کلاردشت یک منطقه ویلایی است و حیف است در آنجا آپارتمان‌سازی شود.
رکنا: کلاردشت این روزها با آنچه پیش از این دیده بودید چه تفاوتی دارد؟
باید بپرسید چه تفاوت‌هایی دارد، چون تفاوت‌های بسیاری کرده است که از این میان می‌توان به ساخت و ساز آن اشاره کرد و تعداد مردمی که به آنجا آمده‌اند. فقط امیدوارم اینجا نیز مثل خیلی از جاها به دست انسان‌ها خراب نشود و همان طبیعت خود را حفظ کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 192655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟