آخرین جشن تولد داوود رشیدی +عکس

نام های زیادی را می توان برشمرد و اشخاص زیادی را در فهرست موثران فرهنگ کشورمان قرار داد؛ کسانی که عمرشان را پای بارور شدن نهال هنر سینما و تئاتر ایران گذراندند.
در میان نام های آشنای این فهرست طولانی، برخی از هنرمند ان هستند که میزان تاثیرگذاری و حضور معنادارشان نسبت به سایرین پررنگ تر و تماشایی تر است؛ داوود رشیدی یکی از این هنرمندان است…!
داوود رشیدی تقریبا تمام مناسباتی که یک هنرمند می تواند برای رشد و شکوفایی بگذراند، گذرانده است، از حضور پررنگ در صحنه های تئاتر کشور و بازی در شماری از نمایش های بزرگ تا بازی در نقش های سینمایی و تلویزیونی که هرکدام شان به تنهایی یک اوج به حساب می آید.
شمار دیگری از هنرمندان همسنگ با داوود رشیدی تقریبا شناسنامه هنری تئاتر و سینمای کشورمان محسوب می شوند؛ عزت الله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جعفر والی و داوود رشیدی.
داوود رشیدی نیز مانند تمام سینه سوختگان تئاتر و سینمای کشورمان از گنجینه هایی است که باید جامعه هنری قدردان زحمات و فعالیت های او باشد. سال ها زمان می برد تا جامعه هنری مان یکی مانند داوود رشیدی را پرورش دهد و از ثمرات حضورش در تئاتر و سینما بهره ببرد.
شب گذشته و به مناسبت سالگر تولد این هنرمند، جمعی از بازیگران و دوستان جامعه هنری از جمله رسول نجفیان ، محمدصالح علا، شور انگیز طباطبایی ، بهاره برهانی، ناهید کبیری، سیروس ابراهیم زاده، راضیه برومند، بهرام شاه محمدلو، لیلی رشیدی، باران صالح علا، رسول صادقی و بابک برزویه با فراهم کردن مقدمات جشنی، هشتاد و سه سالگی داوود رشیدی را گرامی داشتند.
داوود رشیدی هنرمندی است که در تئاتر، سینما و تلویزیون سابقه فراوان و درخشانی دارد. پرونده هنری وی آنچنان پربار است که نمی توان از آن آثار نام برد. فیلم های سینمایی «کمال الملک»، «خانه عنکبوت»، «راه افتخار» و «گل های داوودی» از آن جمله است. رشیدی در سریال های به یاد ماندنی «تنهاترین سردار»، «مختارنامه»، «آوای فاخته»، «عطر گل یاس» و «امام علی» نیز هنرنمایی کرده است. در عرصه تئاتر نیز سابقه درخشانی داشته و چندین تئاتر را کارگردانی کرده یا در آن بازی داشته است. به بهانه تولد این هنرمند، گفت و گوی کوتاهی با همسر وی احترام برومند، مجری خاطره انگیز برنامه های کودک انجام داده ایم که می خوانید.
احترام برومند، همسر داوود رشیدی در گفت و گو با بانی فیلم گفته بود: مراسم تولد داوود رشیدی عصر جمعه 25 مرداد ماه با حضور تعدادی از هنرمندان در منزل مان برگزار شد. سیروس ابراهیم زاده و رسول نجفیان همراه با همسران شان به همراه بهرام شاه محمدلو، راضیه برومند، علی دهکردی، فرامرز امینی و تعدادی از بچه های گروه تئاتر داوودرشیدی که در اجرای آخر تئاتر وی با نام «منهای دو» او را همراهی می کردند از مهمانان این جشن بودند.
وی در ادامه افزود: داوود رشیدی از برگزاری این جشن بسیار مسرور شد و دیدن دوستان و همکارانش وی را بسیار خوشحال کرد.
برومند در پایان با بیان این موضوع که حال عمومی این هنرمند بسیار خوب است، اضافه کرده بود: از همه کسانی که روز تولد داوود رشیدی را به خاطر داشتند و با شرکت در مراسم تولد و پیام ها و تماس های تبریک باعث شادی او شدند بسیار سپاسگزارم. امیدوارم که همه هنرمندان سالیان سال در سلامتی زندگی خود را بگذرانند.
داوود رشیدی صبح دیروز جمعه 5 شهریور ماه در اثر سکته قلبی درگذشت.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 192675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟