تایم: سایه سنگین تهدیدات تروریستی بر رقابت های المپیک ریو 2016

به نقل از وبسایت نشریه «تایم»، صدها هزار نفر از ورزش‌دوستان تحت تدابیر شدید امنیتی به «ریو دو ژانیرو» آمده اند تا تماشاگر رقابت های المپیک 2016 باشند. کنترل و نظارت های شدید نیروهای امنیتی برای جلوگیری از هرگونه حمله تروریستی شدت گرفته است. سالن های اصلی برگزاری رقابت ها به شدت کنترل و حفاظت می شوند. همچنین هزاران نفر از نیروهای امنیتی در پوشش مردم عادی در صحنه حاضرند.
ورزشکاران، تماشاگران و مردم محلی با ترس و وحشت از وقوع حملات تروریستی به استقبال بازی های المپیک آمدند. آنها می دانند در چند هفته آینده این شهر یکی از اهداف اصلی گروه تروریستی داعش برای انجام حملات وحشیانه است.
یکی از ورزشکاران حاضر در المپیک گفت: «واقعا نگران کننده و غم انگیز است. ما باید روی بازی های پیش رو تمرکز کنیم؛ اما ذهن ما همواره درگیر ترس از وقوع حمله تروریستی است. پس از حادثه پاریس، نمی توان در مورد احتمال وقوع حملات تروریستی در ریو دو ژانیرو فکر نکرد.»
یکی دیگر از ورزشکاران اظهار کرد: «پس از تیراندازی به اتوبوس حامل خبرنگاران چینی، باید در رفت و آمدها جانب احتیاط را رعایت کرد.»
پلیس برزیل در ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 11 مرداد)، 12 فرد مشکوک به انجام حمله تروریستی را دستگیر کرد؛ اما این خبر رسانه ای نشد.
85000 نیروی نظامی و امنیتی برای کنترل اوضاع در برزیل به کار گماشته شدند. تعدادی از نیروهای امنیتی آمریکا نیز برای همکاری با سرویس اطلاعاتی برزیل به این کشور آمده اند.
بسیاری از ساکنان محلی درخصوص اوضاع کنونی ریو نگران هستند. آمار جرایم خشونت آمیز در این شهر بالاست. آمار سرقت در ریو در ماه ژوئن (30 روز منتهی به 11 تیر) 81 درصد افزایش یافت. برزیل با مشکلات مالی شدیدی نیز رو به رو است. برخی از ساکنان محلی نگرانی خود را درخصوص ضعف برزیل در کنترل اوضاع و حفاظت از جان شهروندان و نیم میلیون گردشگر خارجی ابراز کرده اند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟