آینده متعلق به حکمرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است/ حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، زمینه ساز اشتغال پایدار

به گزارش رکنا از اصفهان،مهندس کاظم آیت اللهی با اشاره به فعالیت موثر این سازمان در کل کشور ادامه داد: این سازمان با پشتوانه اعضای خود که سرمایه اصلی محسوب می شوند، با بیش از 20 هزار عضو  فعال در کشور در سه شاخه شرکتها، فروشگاه ها و اشخاص حقیقی و مشاورین فعالیت نموده و با توجه به گذشت بیش از 15 سال از تشکیل آن، نقش مهمی در تصمیم گیری های کلان کشور در حوزه ICT ایفا می نماید.

آیت اللهی با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات هیات مدیره این سازمان اظهار کرد: هیات مدیره استان اصفهان متشکل از 16 نفر در شاخه های سه گانه، از زمستان سال گذشته با اعلام برنامه های این دوره، فعالیت خود را آغاز نمودن که امید است با مشارکت همه اعضا بتوانیم به رسالت و وظیفه خود در مدت 3 سال مسئولیت قانونی عمل نماییم.

وی یادآور شد: در سطح کشور نیز هیات مدیره های استانی، مجمع عمومی سازمان را تشکیل می دهند و اعضای شورای مرکزی که به انتخاب مجمع عمومی سازمان هستند، 3 نفر را برای تصدی ریاست سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، به رئیس جمهوری معرفی و حکم رئیس سازمان توسط ایشان ابلاغ می گردد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان در ادامه رسالت این سازمان را دفاع از حقوق اجتماعی و حیثیت حرفه ای و نیز ارتقاء دانش فنی و کیفیت کار اعضا عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی در جهت تقویت و توسعه فرهنگ فناوری، ایجاد همکاری برای رونق کسب و کار، پیگیری رفع مشکلات کسب و کار اعضا و... از دیگر وظایف این سازمان است.

وی ادامه داد: سازمان نظام صنفی رایانه ای جهت رسیدگی به شکایات و اختلافات  این حوزه دارای شورای انتظامی بدوی و تجدید نظر است که اعضای آن از متخصصان و حقوقدانان مرتبط تشکیل می شوند.

آیت اللهی با اشاره به کمیسیون های این سازمان تصریح کرد: این سازمات با تشکیل بیش از 15 کمیسیون تخصصی در زمینه های مختلف اعم از نرم افزار، سخت افزار، دیجیتال مارکتینگ، رمز ارز و بلاکچین، شبکه و امنیت و... به عنوان یک مشاور امین، متخصص و صادق، آماده خدمات رسانی به دستگاه های اجرایی برای بهبود خدمات سازمانها و نهادهای اداری واجرایی شهر و استان عزیزمان اصفهان می باشد.

وی در ادامه استان اصفهان را یکی از شاخص ترین استان های کشور از نظر وجود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دانست و اذعان داشت: خوشبختانه این استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای دانشجویان علاقه مند در مقاطع مختلف است و بالطبع از نظر آموزش  و تربیت نیروی کارآمد و متخصص،  غنی می باشیم، لیکن باید از این توانمندی ها استفاده بهینه داشته باشیم که  در این خصوص پیشنهاد می شود پروژه های بزرگ استان به شرکت ها  و مشاورین بومی واگذار شود.

آیت اللهی همچنین با بیان اینکه توسعه دولت الکترونیکی به عنوان یکی از الزامات ضروری کشور نیازمند شفافیت، سرعت عمل و دقت بیشتر است، گفت:علی رغم نیاز و ضرورت توسعه دولت الکترونیکی و حرکت به سمت دولت هوشمند، متاسفانه تا کنون توجه قابل قبولی به این مهم صورت نگرفته است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان در پایان ضمن قدردانی از همکاری و همراهی تمامی اعضا و نیز مدیران دستگاه های اجرایی شهر و استان خاطرنشان کرد: حرکت دنیا و کشورهای پیشرفته و درحال توسعه به سمت استفاده بیشتر از  فناوری در تمامی زمینه ها، این چشم انداز را برای جامعه ما ترسیم می کند که آینده متعلق به حکمرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این حوزه می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار کشورمان باشد.

اصفهان_بهمن راعی

 

کدخبر: 709024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟