تاکید استاندار سمنان بر توجه به شاخص وسعت استان در بودجه سالانه

به گزارش رکنا از سمنان، در جلسه شورای برنامه ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، استاندار سمنان با تشریح وضعیت استان در بخش‌های مختلف گفت: در تخصیص بودجه و اعتبارات باید وسعت پهناور، جمعیت و پراکندگی توامان در نظر گرفته شود.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه از مجموع هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار امسال استان ۵۰ درصد تخصیص یافته ، از مدیران دستگاه‌های اجرایی  خواست ضمن توجه به توسعه متوازن در استان برای جذب اعتبارات ملی بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار سمنان گفت: یکی از محور‌های مهم تخصیص اعتبار در سال آینده عملکرد مدیران در جذب اعتبارات است.

عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه برخی از چالش‌های در جذب و اختصاص اعتبارات را خاطر نشان کرد و گفت: جلوگیری از هدر رفت منابع و اعتبارات و طولانی شدن اجرای طرح‌ها از جمله مواردی است که باید به آن توجه جدی شود.

حذف وارونگی در مدیرت‌های کلان کشوری به منظور توسعه عدالت، اصلاح قانون معادن برای خروج از انحصاری بودن واگذاری معادن به افراد خاص  و برنامه ریزی برای تعطیل نشدن صنایع از دیگر مطالبی بود که عباس گلرو مطرح کرد.

علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه وسعت به عنوان یکی از موارد مهم در بوجه است گفت: در مجلس تلاش میکنیم این موضوع برای بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود.

 خانی بر تلاش مدیران استانی برای گرفتن سهم و حق استان در تقسیم اعتبارات تاکید کرد.

نادر مالکی رییس سازمان برنامه و بودجه استان سمنان هم با اشاره به تغییر ریل بودجه ریزی در کشور و توجه به مباحث اقتصادی علاوه بر طرح های عمرانی گفت : در بودجه ریزی سال ۱۴۰۱ باید ظرفیت‌های اقتصادی هر شهرستان  مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد : در بودجه ریزی ها به رشد اقتصادی ، معیشت مردم ، مسائل اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی هم توجه شده است .

 

کدخبر: 748393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟