بازدید نماینده ولی فقیه از اماکن تاریخی دامغان

به گزارش رکنا از سمنان، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در سفر به دامغان گفت: شهرستان دامغان با داشتن اماکن تاریخی متعدد و فراوان می تواند یکی از شهرهای گردشگری استان سمنان باشد و باید برای جذب  گردشگر بیشتر تلاش شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در مجمع علمای شهرستان دامغان گفت: علما و روحانیان در راه دین و اعتلای فرهنگ اسلامی گام بر می‌دارند و برای ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی تلاش می‌کنند.

وی همچنین بر لزوم حفظ استقلال حوزه و رفع مشکلات معیشتی علما تاکید کرد.

حجت الاسلام شمسی پور دبیر مجمع علمای شهرستان دامغان هم گفت: در شهرستان دامغان سه حوزه برادران و دو حوزه خواهران وجود دارد که بیش از ۹۰۰ طلبه در این پنج حوزه سطح یک تا چهار تحصیل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان پس از دامغان به شاهرود سفر  و در گردهمایی سرمربیان و مربیان حلقه های صالحین بسیج شاهرود شرکت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به کادرسازی و نیرو سازی است و بهترین جا برای تحقق این امر پایگاه های بسیج و حلقه های صالحین است.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: این گردهمایی با هدف انسجام بخشی و رفع مشکلات حلقه های صالحین در فرایند مباحث تربیتی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در سفر به دامغان، از بارگاه امامزادگان جعفر و محمد و مسجد تاریخانه که قدیمی‌ترین مسجد ایران و مرجع تاریخ‌گذاری جهان اسلام است و نیز از تپه حصار با قدمت هفت هزار ساله دارد بازدید کرد.

 

کدخبر: 752903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟