آئین رونمایی از پویش ملی سخاوت

به گزارش رکنا از رشت،معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با همکاری اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت، پویش ملی «سخاوت» را با هدف ساخت، بازسازی و تجهیز خوابگاه های دانشجویی (مجردی و متاهلی) با ظرفیت مشارکت خیرین، سازمان‌های مردم نهاد، عموم مردم، دانشجویان و مشارکت شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در چهارچوب مسؤولیت پذیری اجتماعی برگزار می‌کند.

IMG-20211227-WA0010

خوابگاه دانشجویی ارشاد به عنوان دومین خوابگاه دانشجویی پس از خرید خوابگاه شهید سپهبد سردار سلیمانی در سالجاری با تامین اعتبار از محل دریافت وام صندوق رفاه دانشجویان و درآمدهای دانشگاه خریداری شده است مجموعا برای خرید  و تجهیز این دو خوابگاه دانشجویی بالغ بر ١١٠ میلیارد تومان هزینه شده است.

IMG-20211227-WA0012

 با خرید خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی و خوابگاه ارشاد ، در صد اسکان خوابگاهی دانشجویان از 22 درصد به 28 درصد افزایش یافته که درصد کشوری آن 40 تا  45درصد می باشد  همچنین در حال حاضر سرانه خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از١٣/۴٨  متربه ١۴/۶۶  افزایش‌یافته است این در حالیست که سرانه کشوری 20متر می باشد .

خوابگاه دانشجویی پسرانه ارشاد:

این خوابگاه دانشجویی در 7 طبقه شامل ( 5 طبقه مسکونی، زیر زمین و پارکینک،  پشت بام تهرانی به همراه فضای سبز) با اعتبار 720 میلیارد ریال خریداری شده است.

 این خوابگاه دارای 27 واحد مسکونی یک ،دو ، سه خواب است که ظرفیت اسکان بیش از 300 نفر دانشجو را دارد .

متراژ زمین 850 متر و متراژمسکونی  4300 متر و متراژ کل 4700 متر  است .

از ویژگی های شاخص این خوابگاه:

دسترسی آسان به مراکز مهم ورزشی، رفاهی و خدماتی / پارکینگ اختصاصی  جهت پارک خودروهای دانشجویان / نزدیکی به مرکز شهر و فروشگاهای بزرگ 

خوابگاه دخترانه سردار شهید سپهبد سلیمانی:

خوابگاه دانشجویی شهید سلیمانی با مساحت سه هزار و ۲۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ‌ بر ٢٧٠میلیارد ریال خریداری و برای تجهیز آن حدود ۵٠ میلیارد ریال هزینه شده  است و همچنین ظرفیت اسکان این خوابگاه 220نفر است.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 755894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟