امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه محقق اردبیلی و کالج ابن‌سینای گرجستان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل داود سیف زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی داشته و موفقیت در رتبه‌بندی‌های تایمز، یو اس نیوز و یورپ نمونه‌هایی از این پیشرفت است.

او گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر جزو ۲۰ دانشگاه ایران در شاخص‌های پژوهشی است.

سیف زاده گفت: علاقه‌مند گسترش ارتباطات بین‌المللی هستیم و هدف اصلی جذب دانشجوی خارجی است و در حوزه کشور‌های عراق، ترکیه و نیجریه اقداماتی صورت گرفته و برای همکاری با کشور‌های حوزه قفقاز نیز فعالیت می‌شود.

دکتر حسین چناری، رئیس کالج ابن‌سینای گرجستان هم گفت: آموزش زبان فارسی، مهارت محوری سیستم آموزشی و ایجاد مرکز آموزش‌های بین‌المللی از اهداف کالج ما است.

او گفت: شعار کالج ابن‌سینای گرجستان آموزش برای فارسی‌زبانان دنیا است، و در همین راستا از ابتدای شیوع ویروس کرونا برای ۲ هزار نفر آموزش کوتاه مدت برگزار شد و در حال حاضر ۲۳۰ مدرس به صورت مجازی در این کالج در حال تدریس هستند.

دکتر محمدتقی آل‌ابراهیم، رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه این دانشگاه مسئول کارگروه همکاری‌های دانشگاه‌های ایران و گرجستان است، گفت: در همین راستا با تعدادی از دانشگاه‌های گرجستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک داریم.

وی با بیان اینکه مدارک تحصیلی سه دانشگاه گرجستان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: با توجه به نزدیک بودن جغرافیایی ۲ کشور، دانشجویان ایرانی زیادی در گرجستان مشغول تحصیل هستند و ما نیز تمایل داریم پذیرای دانشجویان گرجی باشیم.

وی با بیان اینکه با دانشگاه‌های آلمان، فرانسه و اسپانیا همکاری مشترک داریم، ادامه داد: سه استاد بین‌المللی نیز از دانشگاه‌های دانمارک، آلمان و فرانسه با دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری دوره‌های علمی همکاری دارند.

 

کدخبر: 758036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟