شفافیت و اصلاح اقتصادی موجب جلوگیری از تورم و بی ثباتی قیمت ها می شود.

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ عاملی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تصریح کرد: مدیریت برخی منابع اقتصادی به دلایل مختلف در گذشته منجر به کاهش مشکلات اقتصادی نشده و چه بسا موجبات تورم افسار گسیخته را در بازار فراهم کرده است.

وی گفت: برخی کمک های دولتی موجب سوء استفاده سودجویان برای ایجاد تورم در بازار شده و منافع چندانی هم در معیشت مردم نداشته است.

استاندار اردبیل استفاده بهینه از منابع داخلی از سوی دولت را در حفظ ثبات اقتصادی موثر دانست و گفت: هر چند کنترل و تنظیم بازار بر اساس مدیریت مناسب منابع دولتی ممکن است در کوتاه مدت موجب سختی ها و مشکلاتی در برخی تولیدات شود ، ولی اجرای آن برای قطع دست سودجویان ، حفظ منابع کشور و  کنترل بازار و ثبات اقتصادی گریز ناپذیر است.

وی اظهار کرد:  برخی از یارانه های  غیرمستقیمی که از سوی دولت با خلق پول و از منابع مختلف تامین می شود ، علاوه بر ایجاد تورم در بازار ، در سفره  دهک های پایین جامعه نیز تاثیرگذار نبوده و بیشتر این یارانه به دست دهک های بالا رسیده و موجب عمق شکاف طبقاتی می شود.

استاندار ادامه داد: اصلاح  و تحول اقتصادی در جامعه ممکن است به صورت موقتی در بازار اثر گذار بوده ، ولی با پیش بینی و مدیریت نیازمندی ها ، تامین اقلام در بازار و کنترل واحدهای تولیدی مشکلات کمتری را در این برهه شاهد خواهیم بود.

 

 

کدخبر: 759658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟