کلاهبرداری 30 میلیاردی در گلستان

سردار "سعید دادگر" در گفت و گو با خبرنگار رکنا:اظهار داشت: در پی وصول مرجوعه قضائی و ادعای یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی 5میلیاردی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده در اظهاراتش اینگونه عنوان کرد که فردی خود را نماینده پخـش عمده تهـیه و تـوزیع چوب خارجی معـرفـی کرده و در آگهی های تبلیغاتی خود نیز قیمت های پایین تر از عرف بازار پیشنهاد می داد که پس از دریافت 5میلیارد ریال بیعانه و پیـش پـرداخـتپاسخگوی تماس تلفنی هم نیست.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: پس از انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی، نهایتا متهم که ساکن یکی از کلان شهرها بود شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم 30 ساله این پرونده، سوابق کلاهبـرداری مشابه دیگری نیز داشـته و به مدت 5 سال با توجه به محـکومـیت های کیفـری، متـواری بـود.

سردار دادگر همچنین گفت: متهم از طریق راه اندازی صفحات مجازی در اینسـتاگـرام و تلگرام و درج آگهی دروغـین، خـود را نماینده پخـش عمده تهـیه و تـوزیع چوب خارجی معـرفـی و در نتیجه اعتماد تعدادی از شهروندان بیش از 30 میلیارد ریال با همین روش، کلاهبرداری کرده بود.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان به منظور پیشگیری از این گونه جرایم به کاربران توصیه کرد که فریب تبلیغات جذاب کلاهبرداران را نخورند و به اینگونه تبلیغات که قیمت های نامتعارف را پیشنهاد می کنند، اعتنا نکنند.

 

کدخبر: 762714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟