تجهیزات توانبخشی مورد نیاز ۲ هزار و ۹۴۶ مددجوی بهزیستی استان قزوین

به گزارش رکنا قزوین،علیرضا وارثی اظهار داشت: دفتر امور توانبخشی روزانه و توان پزشکی مسوولیت امور توانبخشی گروه های مختلف معلولان ، سالمندان و بیماران روانی مزمن را در بخش های ارائه خدمات آموزشی و مراکز روزانه بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: در این مراکز که بیشتر اوقات تجهیزات کامل درمانی وجود دارد، خدمات با کیفیت بالا ارائه شده و از طریق ارزیابی، هدفگذاری فردی و طراحی برنامه درمانی و آموزشی، متخصصین بر فرد معلول و مشکلات وی تمرکز و مداخله می کنند.

این مسوول گفت: خدمات توانبخشی، پزشکی و توانپزشکی شامل مجموعه اقدامات تشخیصی، درمانی، توانبخشی وآموزشی در جهت بهبود نقص های عارض شده در فرد و به حداقل رساندن پیامدهای ناتوان کننده ناشی از نقص است و خدماتی همچون فیزیوتراپی،کار درمانی، گفتار درمانی،شنوایی شناسی،بینا سنجی،ارتوپد فنی و پرستار توانبخشی و روانشناسی را شامل می شود.

وارثی اضافه کرد: وسایل کمک توانبخشی، خدمات توانبخشی حرفه ای، آماده سازی شغلی و امور هنردرمانی و خدمات توانپزشکی  از دیگر وظایف این دفتر می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: براساس بررسی های به عمل آمده و اقدامات کارشناسی شده انجام امورات توانبخشی در بین معلولان می تواند کمک ویژه ای برای حضور آنها در جامعه و ایجاد اشتغال داشته باشد.

 

کدخبر: 762937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟