داعش و القاعده درصدد بدنام کردن مکتب اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری رکنا درا ردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه جمعه در مراسم احیای شب قدر و بیست و یکم ماه مبارک رمضان در جمع احیاکنندگان لیالی قدر در مصلی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام انحرافی که در دین اسلام شکل گرفت محدود به دوره امام المتقین نشد بلکه تاکنون عده‌ای انحرافی سعی می‌کنند تا در مسیر اسلام و ارزش‌های ناب آن خدشه و انحراف به وجود آورند.

وی اصلی‌ترین دلیل این انحراف را ماهیت دین اسلام و مکتب تشیع اعلام و خاطرنشان کرد: امام علی (ع) قواعد و اصول مکتب تشیع را به شایستگی تبیین و تشریح کرده و به معنای واقعی بقای دین اسلام را ضمانت کرده است.

امام جمعه اردبیل با بیان ویژگی‌های شخصیتی امام علی (ع) در دوران محدود رهبری امت اسلامی گفت: آن حضرت برخلاف خلفای قبلی سعی کرد تا چهره واقعی از اسلام ناب و مکتب ارزشمند اهل بیت را تبیین و تشریح کرده و بیرق اسلام را با عزت، قوت و صلابت به اهتزاز درآورد.

 

عاملی بیان کرد: مردم جامعه با تحریک عده‌ای از مخالفان مکتب اسلام و اهل بیت تاب و تحمل چهار سال حکومت عادلانه علی (ع) را نداشتند و در نهایت در صبحگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان ضربه‌ای مهلک بر پیکره عدالت و فرق اسلام وارد کردند تا انشقاق امت اسلامی برای همیشه رقم بخورد.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) قبل از شهادت در ۲۱ رمضان آخرین وصایای خود را به فرزندانش انجام می‌دهد که این وصایا مملو از سیره و سلوک انسانی همراه با عقلانیت و تدبیر است که برای همیشه می‌تواند برای حاکمان اسلامی نیز الگو و تمثیلی بی‌نظیر باشد.

 

امام جمعه اردبیل از علی (ع) به عنوان شهید راه حق و حقیقت و عدالت یاد کرد و افزود: مردم با پشت پا زدن به صحنه غدیرخم آن حضرت را تنها گذاشتند اما بعد از سال‌ها با مشاهده اوضاع جامعه رجعتی مجدد به اسوه متقیان داشتند تا امام علی (ع) را هادی و هدایتگر خود بدانند اما هیچ وقت عدالت و حاکمیت همراه با حقانیت او را برنتافتند.

عاملی گفت: امروز جامعه اسلامی و کشورهای مسلمان به جای تکیه و توسل به سیره حکمرانی امام علی (ع) سعی کردند تا با همراهی برخی دشمنان گروه‌های انحرافی همچون داعش و القاعده را به وجود آورند که سرمنشا آنها جز افراط و تفریط و بدنامی مکتب اسلام و تشیع نیست.

در این مراسم که با حضور گسترده مردم اردبیل در مصلی و خیابان‌های همجوار برگزار شد علاوه بر مراسم «بک یا الله» در سوگ امام علی (ع) مداحی و مرثیه سرایی شده و شرکت کنندگان در دومین شب از لیالی قدر به درگاه خداوند متعال دعا و استغاثه کردند.

 

کدخبر: 773432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟