احساس مسئولیت و خدمت بی منت از اصول کار جهادی است
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سردار محمدرضا نقدی در رزمایش جهادگران فاطمی قزوین که ظهر جمعه در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: شهدا را چراغ راه خود می دانیم و بزرگوارانی چون شهید رجایی که الگو و اسوه همه دولتمردان اسلامی بوده و شهید بابایی الگوی همه رزمندگان و ابوترابی بزرگ و سیدی که اسوه مقاومت و ایستادگی بود را قدر می دانیم و یادشان را گرامی می داریم.
سردارنقدی اضافه کرد: برخی تصور می کنند که کار جهادی را در مقابل کار دولتی قرار داده ایم در حالی که اینطور نیست و همه جهاد گران شغل دارند اما خود را در برابر نیازهای جامعه مسئول می دانند و معتقدند که هر جا کاری بر زمین مانده و مشکل حل نشده وجود دارد باید آن کار را انجام داده و آن مشکل را مرتفع کنند

وی گفت: همه چیز به وفور در کشور یافت می شود و همه باید به دولت کمک کنیم تا بتواند این تصمیم شجاعانه و سختی که گرفته و خود را در معرض انواع تهمت‌ها و مشکلات قرار داده است را به سرانجام مطلوب برساند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی پروژه‌ها به ویژه پروژه‌هایی که در مناطق صعب العبور باید اجرا شوند و صاحبان این حرفه مبالغ بالایی را درخواست می‌کنند، ورود گروه‌های جهادی و سپاه و بسیج می‌تواند سودآوری حتی ۱۰۰ درصدی داشته باشد و در جاهای دیگر که اجرای پروژه راحت‌تر است نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: امروز در ادامه راه شهدا و دستگیری از مکتب شهداست که بسیج در قالب گروههای جهادی پای کار آمده تا به مردم خدمت کند.

سردار نقدی بیان کرد: سالروز تاسیس بسیج سازندگی را گرامی می داریم و به آن افتخار می کنیم و امیدواریم با مشارکت در امور عمرانی شاهد توسعه و عمران همه مناطق دورافتاده و محروم باشیم.

وی بیان کرد: پایه تفکر جهادگران احساس مسئولیت در قبال هر مشکلی است و این تفکر در مقابل تفکر غرب است که هیچ احساس مسئولیتی در برابر دیگران ندارد. 

سردار نقدی یادآورشد: هر جا تکلیفی زمین مانده بر اساس پایه تفکر جهادی همه باید پای کار باشند و در خدمت رسانی احساس مسئولیت کنند.

image_2022_5_13-14_2_15_611_5SP

معاون هماهنگ کننده سپاه کشور گفت: کار جهادی که برای خدا صورت می گیرد خستگی ندارد و بی منت و بی مزد و مواجب است و بسیجیان نیز طرح های عمرانی را بی منت و بدون مزد انجام می دهند و اگر این کارها اطلاع رسانی می شود برای تبلیغ نیست بلکه برای ترویج فرهنگ خدمت است.

وی در ادامه گفت: بسیج سازندگی با اجرای کارهای جهادی هرگز در مقابل پیمانکاران بخش خصوصی نیست بلکه هر جا مشکلی وجود دارد و یا از نظر امکانات و هزینه ها مقرون به صرفه نیست و و زمین مانده باید گروه جهادی وارد میدان شوند و نگذارند خدمت رسانی متوقف شود.

سردارنقدی بیان کرد: گروههای جهادی خود مردمند و فرزندان مومن و انقلابی همین کشورند که می خواهند رفع محرومیت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های دشت قزوین در اجرای طرح های امنیت غذایی اظهارداشت: دشت قزوین بهترین خاک حاصلخیز و آب مناسب را دارد لذا حتی یک متر زمین نباید رها شود و مراقب باشیم که آب را هدر ندهیم و تولید را بیشتر کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران یادآورشد: در دنیایی که امنیت غذایی از دغدغه های جامعه بشری است باید در کشور ضمن صیانت از منابع آب و خاک بتوانیم با توسعه کشاورزی به سمت خودکفایی گام برداریم.

در این مراسم سردار آتانی فرمانده سپاه استان، حجت الاسلام معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه استان و مدیران دستگاههای اجرایی نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

کدخبر: 780030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟