جدال امید و یاس در جنگل های هیرکانی

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، جمعه گذشته در حوالی ساعت 17 گزارش مفقود شدن زهرا عرب اسدی دختر بچه 7 ساله در جنگل های دشت شاد کالپوش به دستگاه های امدادی و انتظامی اعلام شد و بلافاصله تیم های جستجو و امداد برای یافتن گمشده تشکیل شد که همچنان عملیات جستجو ادامه دارد.

139210101823114061838274

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان در خصوص ادامه روند جستجو گفت: جست و جو برای یافتی دختر مفقودی همچنان با ٢٠٠ نیروی امدادی و مردم محلی در منطقه دشت شاد کالپوش شهرستان میامی ادامه دارد. 

مظفر محمد خانی گفت: تیم های جست‌وجو ساعت ٢ و ٣٠ دقیقه بامداد امروز عملیات رو متوقف کردند و ساعت ۶ و ٣٠ دقیقه صبح با کمک نیروهای محلی به دنبال دختر هفت ساله گمشده در منطقه دشت شاد کالپوش هستند.

وی با اشاره به دستور رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: با تاکید پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت کارگروه ویژه ای در این خصوص تشکیل شده است.

با ادامه روند جستجو و گذشت زمان پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در خصوص مفقود شدن کودک هفت ساله در جنگل‌های دشت شاد کالپوش، با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها در راستای عملیات امداد در منطقه استفاده شود، دستور تشکیل کارگروهی ویژه را برای نجات این کودک صادر کرده است.

16085490_767

پیرو دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر، هم‌اکنون 200 نیروی امدادی در منطقه دشت شاد کالپوش در حال امدادرسانی هستند.

محمدخانی در خصوص تیم های امدادی هم اینگونه توضیح داد:  یک تیم از شعبه میامی به ظرفیت هفت نفر، یک تیم چهار نفره از پایگاه شهدای میامی، یک تیم از شاهرود به تعداد ۶ نفر و یک تیم با ۲ قلاده سگ زنده یاب و همچنین ۱۰ تیم به تعداد ۵۰ نفر از خانه هلال دشت شاد با پنج دستگاه خودروی آمبولانس و خودروی امدادی در حال جست و جو هستند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان تصریح کرد: یک تیم از هلال‌احمر مینودشت و یک تیم با سگهای جست‌وجوگر و تیم واکنش سریع از هلال احمر گلستان نیز در منطقه حضور دارند و عملیات جست‌وجو و نجات همچنان ادامه دارد.

متاسفانه هنوز خبر امیدوار کننده ای از جست‌وجوی کودک گمشده در جنگل‌های کالپوش مخابره نشده و اخبار تا اینجای کار از تلاش های بی ثمر حکایت دارد با این حال تیم های امدادی همچنان امیدوار به یافتن زهرا کوچولو  پهباد های مجهز به دوربین تصویر برداری نیز در این راه بکار گیری کرده اند.

حسن رستم زاده/ سمنان

 

کدخبر: 783128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟