اجرای طرح واکنش سریع طوس در محور‌های مواصلاتی استان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در بازدید از بزرگراه اردبیل- سرعین گفت: از یازدهم خرداد همزمان با میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا(ع) که دهه کرامت نامگذاری شده طرح واکنش سریع راهداری (طوس) در استان اردبیل اجرا خواهد شد.

کلیم اله وثوقی از ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت در اجرای طرح واکنش سریع (طوس) خبر داد و افزود: از تمامی هم استانی‌ها و کاربران جاده‌ای به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در سطح راه‌های استان تردد دارند، درخواست می‌شود مشکلات مرتبط با ایمنی راه‌ها را که نیازمند اقدام سریع برای برطرف نمودن دارد را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ جهت رسیدگی سریع به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گزارش دهند.

وی گفت: این طرح به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات راهداری و اولویت دهی به نیاز‌های ضروری تامین ایمنی راه‌ها و با هدف افزایش رضایت مندی کاربران جاده‌ای و تحقق سیاست حکم رانی و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم راه اندازی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان موضوعات قابل گزارش در فاز اول اجرای طرح واکنش سریع راهداری طوس را شامل لکه گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره آمیز در راه‌ها، پاکسازی و شستشوی علایم و تابلو‌های ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زاید از سطح و شانه راه‌ها، رفع نقص و عیب از تابلو و علایم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علایم در پیچ‌های تند فاقد علایم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکار سازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره آمیز، ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌ها عنوان کرد.

وثوقی خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری ۲۲۰ کیلومتر خط کشی، نصب هزارو ۲۰۰ متر حفاظ در پرتگاهها، آبرو‌ها و رفوژمیانی، تهیه تعمیر اصلاح و نصب ۶۰۰ تابلو‌های اطلاعاتی، تهیه و نصب هزارو ۸۰۰ عدد تابلو‌های الزامی راه‌ها و حدود ۱۹ هزار مترمربع لکه گیری و رفع چاله‌ها با تلاش راهداران انجام شده است.

وثوقی با بیان اینکه امسال ۱۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان لکه گیری و روکش آسفالت می‌شود یادآور شد: برای اجرای این مهم ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مسئولیت نگهداری ۶ هزارو ۳۷۲ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد و راهداران سخت کوش دیار سبلان شبانه روز از این سرمایه ارزشمند ملی حفاظت و صیانت می‌کنند.

 

 

کدخبر: 786328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟