حضور شهردار نیامی در اتاق بازرگانی اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان،در نشست بررسی فرصت‌های همکاری با نیامی غلامرضا اخوان فرید عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شهر تاریخی و صنعتی اصفهان پس از تهران بزرگ‌ترین شهر ایران بوده و دارای بیش از 9هزار واحد صنعتی است.

وی وجود آثار تاریخی فاخر و دانشگاه‌های متعدد را از دیگر پتانسیل‌های استان برشمرد.

 رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه افزود: استان اصفهان در بسیاری از صنایع به ویژه در زمینه فولاد، صنایع غذایی و دامپروری دارای رتبه برتر است.

 اخوان فرید در ادامه از اعلام آمادگی شرکت‌های دارویی استان برای تعامل در زمینه انتقال فناوری و تکنولوژی حوزه دارو و تامین نیازهای دارویی نیامی خبر داد.

همچنین محمدصادقی رئیس کمیسیون کشاورزی، سلامت، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان ضمن اشاره به رتبه برتر اصفهان در تولید محصولات کشاورزی و دامی ابراز امیدواری کرد این سفر نتایج ارزنده ای برای تعامل اصفهان و نیجر در زمینه کشاورزی و دامپروری داشته باشد.

شهردار و رئیس شورای شهر نیامی نیز هدف از این سفر را هم‌اندیشی درخصوص بررسی راهکارهای تسهیل شرایط زندگی ساکنین اصفهان و نیامی عنوان و تاکید کرد: تعاملات طرفین باید بر اساس نیاز مردم طراحی شود.

 Omarou Dogari Moumouni اومارو دوگارو مومونی با اشاره به دیرینه بودن توافق همکاری ایران و نیجر افزود: از زمان امضاء این توافقنامه تاکنون تعاملاتی میان اتاق بازرگانی ایران و نیجر شکل گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد با وجود توافقات به وجود آمده میان دولت ایران و نیجر و اتاق‌های بازرگانی دو طرف، بتوان تفاهم نامه‌ای نیز میان دو شهر نیامی و اصفهان منعقد نمود.

 شهردار نیامی افزود: نیامی شهری تجاری ولی دارای تولیدات اندک بوده و از آنجا که اصفهان شهری تولیدی و صنعتی است، تعاملات دو شهر برای ما بسیار ارزنده و جالب توجه است.

مومونی تصریح کرد: در گام اول نیامی می‌تواند مصرف کننده محصولات تولیدی اصفهان باشد و در گام بعدی می توان از پتانسیل‌های اصفهان برای پیشرفت در زمینه تولید در این شهر استفاده کرد.

عضو مجلس نمایندگان نیامی تصریح کرد: به عنوان شهردار و رئیس شورای شهر نیامی تمامی ظرفیت‌های موجود را جهت فراهم ساختن بستر لازم برای برقراری تعاملات هر چه زودتر طرفین به کار خواهم گرفت.

مدیر واحد بازاریابی و روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان نیز به تشریح ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان همچنین فعالیت‌های پارلمان بخش خصوصی اصفهان پرداخت.

همچنین در این جلسه با توجه به پتانسیل‌های مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان (متسا) تفاهم نامه‌ای بین اتاق بازرگانی اصفهان و شهرداری نیامی برای ارایه خدمات آموزشی مورد نیاز طرفین منعقد شد. 

در ادامه این نشست فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان فعال در سه گروه در زمینه آموزش، آب و انرژی و کشاورزی باهیئت نیجری به صورت B2B مذاکره کردند.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 792094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟