احیای 300 کارخانه راکد تا پایان سال جاری

به گزارش رکنا از رشت، سیاوش آقاجانی روز یکشنبه در نشست خبری خود  با اصحاب رسانه  در راستای  فعالیت های سازمان تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در طی 5 ماه گذشته با اصحاب رسانه به گفتگو نشست.

آقاجانی در ابتدای این نشست با اشاره به انتصاب ۲۰ مدیر جدید طی پنج ماه گذشته در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: طبق دستورات استاندار گیلان و وزیر تعاون در راستای انتصابات و عملکرد پروژه ها، تلاش ما بر رویکرد تحولی و خروجی به نفع مردم دانست ، و  همچنین ارتقا سلامت اداری و توزیع عادلانه منابع بین ادارات مختلف از دیگر اهدافی است که دنبال می‌شود و در این بین رضایت مردم مهمترین هدفی است که دنبال می‌شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر تعاونی های مختلفی با کانون‌ها و انجمن‌های متنوعی بر اساس فعالیت‌ها با چندین هزار عضو در گیلان فعال هستند.‌

ایشان با اشاره به تشکیل  تعاونی‌ها در مکانها و حوزه‌هایی که مفید باشند گفت: تعاونی‌ها باید با دو فاکتور اصلی  عدالت محوری و تولید ثروت مشغول فعالیت شوند در غیر این صورت تشکیل تعاونی بدون وجود هر یک از این دو فاکتور فایده ای نخواهد داشت و روند آنها نزولی خواهد بود . 

آقاجانی همچنین تاکید کرد : در بخش تعاون، اگر قرار است به سهم 25 درصدی برسیم باید تعاونی هایی داشته باشیم که عملکرد مطلوبی داشته باشند.

آقاجانی به  پروژه های تعاونی های پروژه مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: تعاونی هایی که  سال های گذشته  با بی تدبیری مدیران گذشته و یا  به هردلیل دیگر نیمه کاره رها شده اند وتکمیل نشده اند  ، اکنون تمامی آنها ارزیابی شده اند و  سعی بر این است که پروژه‌های نیمه کاره مسکن مهر هرچه سریع‌تر به اتمام برسد. 

آقاجانی در ادامه به مردمی سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اگرچه که از سوی وزارت خانه، یارانه ها تصمیم گیری میشود، اما با راه اندازی سامانه های مختلف و همچنین با استفاده از موارد دیگر از سوی ریاست جمهوری، اعتراضات مردم مورد بررسی قرار می گیرد و در همین راستا هفت هزار نفر در راستای مردمی سازی یارانه‌ها به این اداره کل مراجعه کرده‌اند.‌

آقا جانی از رصد و شناسایی 7500 نفر با همراهی نهادهای حمایتی و خیریه و   همچنین سامانه رفاه ایرانیان، خبر داد.

و یادآور شد: تمام تلاش ما  در این طرح این است که  پس از صحت شناسایی افراد را توانمند و حمایت مالی  بکنیم.

آقا جانی در بحث ورزش های کارگری نیز به فعالیت ، 25 هیات ورزشی و 9 سالن ورزشی، 3 زمین فوتبال در استان اشاره کرد و گفت: تمام این امکانات در جهت ساماندهی وضعیت ورزشی کارگران است.

وی به تعهدهای ایجاد اشتغال این اداره کل پرداخت و اظهار کرد:تمام تلاش ما این است که در سال جاری شاهد رشد  100 درصدی در  حوزه ایجاد اشتغال باشیم، امسال برای این اداره کل 30 هزار و 904 تعهد اشتغال تعریف شد، سال گذشته نیز 21 هزار و 295 تعهد اشتغال برای این اداره کل معین شده بود که تقریبا ۹۶ درصد آن محقق شده است.

وی در ادامه در خصوص زیست بوم ملی اشتغال تاکید کرد: در بحث زیست بوم ملی اشتغال، در حوزه اشتغال باید .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه به سامانه زیست بوم ملی اشتغال اشاره و تاکید کرد:همه فعالیت های حوزه اشتغال از ریزش های اشتغال، تولید، کارآفرینی ها و…، در این سامانه رصد و ثبت می شود تا درک بهتری از اکوسیستم های فعال در کشور داشته باشیم.

آقا جانی به مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به رصد ها و بررسی ها و همچنین عدم نیاز به صدور مجوز برای مشاغل خانگی در سه ماهه نخست سال گذشته برای 60 نفر و برای سه ماهه نخست  امسال برای 428 نفر مشاغل خانگی ثبت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در حوزه ی صدور مجوز مساغل خانگی افزود: در سه ماهه ی نخست سال گذشته  برای 121 نفر مجوز مشاغل خانگی و در سه ماهه نخست امسال 688 مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

وی در پایان صحبت های خود  به اتباع بیگانه در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد :در سه ماهه ی نخست امسال 49 نفر از اتباع بیگانه در استان شناسایی و به کشورشان بازگردانده شده اند که در سال گذشته  تعداد آنها 12 نفر بوده است که اکثر آنها از افغانستان بوده اند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 796955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟