از برگزاری هشت هزار برنامه عید غدیر  در استان همدان خبر داد

به گزارش رکنا در استان همدان، دبیر ستاد مردمی غدیر همدان اظهار داشت: ستاد مردمی غدیر از چند کارگروه از جمله تهیه محتوا، فرهنگ و هنر، تبلیغات، آسیب های اجتماعی، حمایت، رسانه، کودک و نوجوان به ریاست نماینده ولی فقیه تشکیل شده است. در استان و امام جمعه شهر همدان تشکیل شده است که برنامه هایی را در مناسبت های مذهبی مانند ایام فاطمیه، محرم و مهدوی دنبال می کند.

وی افزود: کارگروه کودک و نوجوان با توجه به تاکیدات رهبری فرزانه انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است و جلوه عینی اهمیت این کارگروه تشکیل نهضت سلام فرمانده توسط دهه نود.”

دبیر ستاد مردمی غدیر همدان تصریح کرد: همچنین کارگروه فرهنگ و هنر اقدام به بازسازی واقعه غدیر در قالب تئاتر کرده است که در این راستا 200 هنرمند در سال گذشته به اجرای واقعه غدیر پرداختند که مورد توجه کشور قرار گرفت. “

صلواتیان خاطرنشان کرد: دوخت 18 هزار پرچم برای اسکن هر خانه و مغازه یک پرچم در سال گذشته به خوبی انجام شد و امسال نیز اجرای این پویش مورد توجه ستاد مردمی غدیر است.

وی افزود: همچنین به منظور برپایی موکب در ورودی ادارات و سازمان ها به نام همین اداره در روز قبل از غدیر خم و ترویج فرهنگ اطعام، رایزنی هایی با مدیر ادارات انجام شده است. “

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: در سال گذشته با ایجاد وحدت، انسجام و انسجام بین هیئت های مذهبی، مساجد، پایگاه ها و مراکز در عید غدیر، زمینه توزیع بیش از 350 هزار پرس غذا فراهم شد. مسئول بود.

صلواتیان خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به شیوع کرونا 180 کارناوال شادی در نقاط مختلف شهر و روستا برگزار شد و همزمان با عید غدیر خم هزار و 800 برنامه با محوریت جشن و شادی در خارج از مساجد در معابر اجرا شد. خیابان ها و پارک ها تبدیل شد.

وی افزود: نورافشانی، اطعام و افطار، زمینه سازی برای آزادی زندانیان، توزیع نان رایگان، تهیه جهیزیه، چهارپایه خوانی، اسکن موقوفه غدیر، راه اندازی کاروان موتوری و دوچرخه سواری، برگزاری مسابقه خط نویسی و نهج خوانی. -بلاغه، خطبه غدیر و اهدای جوایز به برگزیدگان از جمله برنامه های پیش بینی شده از عید قربان تا غدیر امسال است.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان بیان کرد: عید غدیر امسال با استفاده از توان و ظرفیت هیئت های تعزیه در 110 موکب در 110 محله و در دهه امامت نیز برنامه هایی توسط هیئت های مذهبی برگزار می شود. 10 روز. تلاش می کنیم این برنامه ها را تا روز مباهله ادامه دهیم.

صلواتیان بزرگترین برنامه در نظر گرفته شده را راهپیمایی جوانان با پرچم در دست و تجمع در میدان اصلی و مرکزی همدان دانست و گفت: با توجه به تقارن عید غدیر خم با هفته عفاف و حجاب در تلاش هستیم تا در راستای ارتقای آن اقدام کنیم. حجاب فاطمی در جامعه».

وی ادامه داد: تشکیل نهضت اوقاف در ایام شهادت، ولادت، عید غدیر خم و دهه امامت، برپایی نمایشگاه در میدان امام راحل و موکب ها در سایر میادین، برنامه پرچم گردانی در عید سعید قربان، برگزاری برنامه با 2000 دختر فاطمی توسل به حضرت رقیه و 2000 نوجوان قاسمی از دیگر برنامه هاست.

 

کدخبر: 798986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟