آتش نشانان همدان ۳۶۹ نفر را نجات دادند

به گزارش رکنا در استان همدان، سیدصادق پورسینا با اعلام این خبر گفت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۳ هزار و ۴۸۵ تماس با سامانه 125 همدان برقرار شده است که از این تعداد ۸۲۴ مورد منجر به عملیات گردیده، ۵۲۸ مورد جهت راهنمایی و مشاوره، ۱۵۰۹ تماس اشتباه  ومتاسفانه ۱ مورد اعلام حریق کذب و ۱۱ هزار و ۷۷ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی با اشاره به انجام ۴۴۳عملیات امداد و نجات طی سه ماه گذشته  گفت :بیشترین میزان این عملیات ها شامل ۱۱۱مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۹۹مورد نجات حیوانات،۷۴مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف،۵۳ مورد مهار حیوانات،۴۳مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۱۴ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودروها بوده است.

پورسینا با بیان اینکه از مجموع عملیات انجام شده  ۳۸۱مورد مربوط به عملیات های اطفاء حریق بوده است، گفت: پوشش گیاهان خودرو ۱۰۷مورد، اماکن مسکونی با ۴۹مورد، وسایط نقلیه با ۶۲ مورد، باغات و فضای سبز ۱۸مورد و مراکز تجاری با ۱۷مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفاء حریق را شامل گردیده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه ۳۸نفر از جمله ۳ آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و متاسفانه ۳ نفراز شهروندان نیز فوت شده اند، تصریح کرد: آتش نشانان در سه ماه گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی  ۳۶۹نفر را در عملیات های مختلف نجات داده اند.

پورسینا با اشاره به انجام ۷ هزار ۵۰۷ مورد آموزش اصول ایمنی و ۱۷۹ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته ۲۶۴مورد پروانه ودستورالعمل ایمنی برای ساختمانها صادر شده است.

 

کدخبر: 800647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟