خادمان حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران ملزم به استفاده از ماسک شدند

به گزارش رکنا از قم، عباس ذاکریان روز دوشنبه در سی و سومین جلسه قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی و کارگروه نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار امام رضا (ع) فرمانداری گفت: خادمان حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران باید از ماسک استفاده کنند تا زائران نیز ماسک زدن را جدی بگیرند.

 

فرماندار قم می گوید: اگر خادمان ماسک داشته باشند، زائران و کسانی که وارد این اماکن مقدس می‌شوند نیز مسائل بهداشتی را جدی‌تر می‌گیرند.

 

وی با تاکید بر توجیه و اقناع‌سازی خادمان حرم و جمکران مبنی بر ضرورت استفاده از ماسک گفت: نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید تشدید شود و خادمان سلامت که کار‌های زائران را رتق و فتق می‌کنند نیز به استفاده از ماسک تذکر دهند.

 

فرماندار قم در ادامه کمک دستگاه‌هایی مانند هلال احمر را مورد تاکید  قرار داد و گفت: در بحث مراسم‌های آیینی بیشترین قشری که مقررات بهداشتی را رعایت کردند، هیئت‌های مذهبی بودند.

 

به گفته ذاکریان اهتمام مسئولان به استفاده از ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پایبندی بقیه افراد به این مسائل ضروری است.

 

وی همچنین  شیوع بیماری التور در استان‌های غربی کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: بیماری وبا نیز جدی است از این رو می‌طلبد که در هیئت‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی با جدیت به این موضوع پرداخته شود، عمده بحث نیز این است که آموزش گذاشته شود.

نظری / قم

 

کدخبر: 807328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟