طلسم‌شکنی طرح‌های راکد در گلستان/برنامه دولت تکمیل 1200 پروژه نیمه تمام استان است

به گزارش رکنا از گلستان؛ محمدعلی زنگانه بعدازظهر یکشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های هفته دولت شهرستان کلاله اظهارکرد: بن بست شکنی های دولت انقلابی، جهادی و مردمی در پروژه‌هایی مانند خلیج گرگان و پتروشیمی گلستان موجب توسعه و پیشرفت استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: با دستور ویژه رئیس جمهور لایروبی با کارفرمایی سازمان بنادر و با تخصیص اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شده اما در ادامه مسیر باید پمپاژ آب به خلیج انجام و همچنین حقابه خلیج از مسیرهای قره سو و نکارود تامین شود.

استاندار گلستان افزود: طی هفته دولت در استان سه هزار و ۲۱۵ پروژه قابل با اعتبار ۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و البته بیش از ۹۰ درصد این پروژه‌ها، افتتاحی هستند.

وی بیان کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام در گلستان وجود دارد و بنای دولت سیزدهم در راستای خدمت به مردم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

زنگانه گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان قابل توجه بوده است و خوشبختانه از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی، هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان در واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ به پروژه‌ها تخصیص یافت و تا انتهای ماه جاری هم ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص می‌یابد.

استاندار گلستان ادامه داد: تنش آبی در شهرهای گرگان، آزادشهر، گنبدکاووس و نوار مرزی رفع شده و اعتبارات دستگاه‌های حوزه آب بیش از پنج الی ۱۰ برابر افزایش یافته است اما باید توجه داشت که تنها استفاده از آب‌های زیرزمینی راه حل معضل آب استان نیست.

زنگانه افزود: بر اساس مصوبات سفر تلاش داریم از طریق نیروگاه برق علی آباد و ایجاد سیکل ترکیبی در آن ۵۰۰ مگاوات با اعتبار ۴۳۰ میلیون یورو به ظرفیت‌های برق استان اضافه کنیم و از طریق آن پروژه‌های عظیمی همچون منطقه آزاد اینچه برون، شهرک اترک و مجتمع پرورش میگو گمیشان را توسعه بخشیم.

استاندار گلستان گفت: لایروبی کانال‌های منتهی به خلیج گرگان اقدامی است که باید طی سه دهه گذشته انجام می‌شد تا این مسئله امروز با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رقم نخورد.

وی عنوان کرد: ۲۹۵ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه عمرانی و همچنین بیش از ۷۷۴ میلیارد تومان هم در حوزه اقتصادی و تسهیلاتی به شهرستان کلاله اختصاص یافته است.

زواریی/گلستان

کدخبر: 819865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟