افزایش ۵۳درصدی برخورد با تخلفات رانندگی در نیشابور/خیابان های شهر گنجایش این ترافیک را ندارد

به گزارش رکنا از نیشابور؛ سرهنگ علی‌اکبر غفوری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه دوربین‌های کنترل ترافیک در کاهش تخلفات نقش موثری دارد اظهار کرد: روزانه به طور میانگین در نیشابور ۱۵۰ دستگاه خودرو پلاک‌گذاری می‌شود که برخی روزها این‌ آمار به ۲۷۰ فقره هم می‌رسد و خیابان‌های نیشابور دیگر گنجایش این‌حجم از ترافیک را ندارد.

وی گفت: هر روز در سطح شهر نیشابور با معضل سدمعبر روبرو هستیم و برخورد با آن وظیفه شهرداری است و پلیس راهنمایی‌ورانندگی دخالتی ندارد و در این خصوص جریمه راه حل نیست و یک راه‌حل در این زمینه ایجاد بازارچه در شهرک‌ها است.

رئیس پلیس راهور نیشابور افزود: واقعیت‌ها را باید بپذیریم مسئولین نیشابور را در حد نیشابور ندیده‌اند، برای طرح جامع شهر نیشابور جلسه گذاشته می‌شود اما خروجی ندارد و متاسفانه در این زمینه جدیت لازم وجود ندارد و با خونسردی برخورد می‌شود به عنوان مثال طرح اتصال بلوار فضل به باغرود منتظر تایید یک کارشناس در جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت در محور کمربندی نیشابور به وقوع می‌پیوندد و با یک‌طرفه شدن خیابان دارایی و بازگشایی بلوار فضل به باغرود ترافیک سطح شهر نیشابور تسهیل می‌شود و نیازمند اقدام فوری است اما اتصال بلوار فضل به باغرود در چشم‌انداز ۱۰ساله است.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش تصادفات کمربندی نیشابور گفت: برای کنترل سرعت ترافیک برون شهری به داخل شهر جهت کاهش تصادفات به جای استفاده از دوربین برای کنترل لحظه‌ای سرعت موضوع میانگین سرعت مطرح شده که در مرحله آزمایشی قرار دارد و از ابتدای امسال روزانه به طور میانگین ۴۰ فقره توقیف سیستمی خودرو توسط پلیس راهور نیشابور انجام شده است.

وی در خصوص وضعیت ترافیک میدان بار نیشابور گفت: آخرین جواب شهردار نیشابور برای انتقال این میدان به خارج از شهر این بود که به دلیل عدم تامین اعتبار انتقال این‌ میدان در افق سه ساله قرار دارد‌ و برای احداث کمربند جنوب شهر نیشابور موضوع خط راه‌آهن مطرح است.

وی تصریح کرد: اولویت‌های ترافیک نیشابور اتصال بلوار فضل به باغرود، ساماندهی دستفروشان به خصوص در خیابان فردوسی جنوبی، تجمیع نمایشگاه های ماشین، مدیریت ترافیک خیابان جعفری، کنارگذر معلم، انتقال میدان بار و مدیریت گره ترافیکی حد فاصل فرهنگسرای سیمرغ تا خیابان آزادی است و چهارشنبه بازار نیشابور هم باید از محل فعلی آن منتقل شود ولی مصلحت‌اندیشی می‌شود.

گفت: در برخی جاها توپ را به زمین پلیس می‌اندازند که اصلا ربطی به ما ندارد، در خیابان سی‌متری کنار پمپ گاز مجوز احداث جایگاه پمپ بنزین صادر شده و به پاساژ مهدوی در چهارراه امام بدون پارکینگ مجوز احداث داده شده است.

سعید صفارائی/ نیشابور

کدخبر: 826436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟