افزایش آمار تصادفات جاده ای در 6 ماه ابتدایی سالجاری

به گزارش رکنا از هشترود؛ سید جلال موسوی با اعلام این خبر افزود: از اول سال ۱۴۰۰تا آخر شهریور ۱۴۰۱همکاران زحمت کش ما در مرکز فوریت های پزشکی هشترود جمعا به ۱۳۷۵مورد تصادف جاده ای اعزام شده اند که متاسفانه در طول ۶ماهه اول سال جاری ۷۶ مورد تصادف منجر به فوت نیز در این اعزام ها  گزارش شده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی هشترود در ادامه به علت افزایش تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: خطای انسانی، خواب آلودگی، خلوت بودن منطقه و نبود اماکن گردشگری از جمله علت هایی است که باعث تصادفات در جاده های برون شهری شهرستان می شود.

موسوی بیان کرد: اما مهم ترین علل تصادفات وجود نقاط حادثه خیز در اکثر جاده های مواصلاتی شهرستان می باشد که متاسفانه اصلاح نشده اند.واین نقاط باعث می شود که اکثر تصادفات در این مناطق روی دهد.

وی یکی از نقاط حادثه خیز منطقه را که اکثر تصادفات از آن منطقه گزارش می شود  گردنه نصیر آباد در بزرگراه پیامبر اعظم  (ص) عنوان کرد و افزود: این منطقه به علت نداشتن روشنایی کافی و پستی و بلندی زیاد و همچنین در فصل سرما به علت تغییرات اقلیمی  همیشه با مه غلیظ همراه است ورانندگان در این مسیر  به علت نداشتن دید کافی در این بیشتر  تصادف می کنند.که باید در این باره نیر  چاره ای اندیشیده شود.

موسوی با انتقاد از متولیان وادارت ذیربط که به نوعی با جاده های مواصلاتی در ارتباط هستند  به علت عدم توجه به این نقاط حادثه خیر وبرطرف نمودن مشکلات  نیز گفت: بنده ۱۵ سال هست که به عنوان مسئول مرکز فوریت های پزشکی شهرستان هشترود  انجام وظیفه می کنم،  از همان ابتدای شروع کارم مشکلاتی که در این جاده ها   وجود داشت الان نیز بعد از گذشت ۱۵سال باز به قوت خود باقی هستند.

فرماندار هشترود نیز در مورد مشکلات مطرح شده توسط مسئول مرکز فوریت های پزشکی هشترود به خبرنگار رکنا گفت: با رایزنی و صحبت با مسئولان اداره راه و حمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی و مسئولان بزرگراه ، انشالله در آینده نه چندان دور این مشکلات حل وفصل می شود و ما دیگر شاهد وقوع تصادف در جاده های مواصلاتی شهرستان نخواهیم بود وسعی خواهیم کرد که در کاهش این آمار تلاش شبانه روزی بکنیم تا انشالله کلیه مشکلات حل وفصل گردد.

اسماعیل رحیمی/هشترود

کدخبر: 827811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟