معاون وزارت صمت: 450 واحد تولیدی راکد را احیا کردیم

به گزارش رکنا از اردبیل؛  علی رسولیان در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل با اعلام این خبر، گفت: امسال برای احیا و بازفعال سازی یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هدف‌گذاری شده که با احیای این تعداد واحد، پیش‌بینی می‌شود برای ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

وی افزود: هدف و تلاش دولت در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی، تمرکززادایی و برقراری توازن منطقه‌ای است تا سرمایه گذاری و تولید و اشتغال تنها در مرکز متمرکز نشود بلکه تمامی مناطق از سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره لازم را ببرند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مناطق مرزی و محروم در اولویت سرمایه گذاری‌هاست، افزود: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع سایر استان‌ها به استان‌های محروم اختصاص داده شد و امسال هم ضمن کمک مالی به استان‌های مالی زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاری تا پایان سال به سرمایه‌گذران بخش خصوصی واگذار می‌شود.

رسولیان اظهار کرد: هم اکنون ۸۴۸ شهرک و نواحی صنعتی با ۵۰ هزار واحد صنعتی در تولید و اشتغال فعال است که زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها فراهم بوده و تلاش می‌شود خلاء‌ها و نارسایی‌های موجود در برخی شهرک‌ها در ارتباط با زیر ساخت‌ها نیز برطرف شود.

در این جلسه که با حضور سید حامد عاملی استاندار اردبیل و فعالان بخش خصوصی استان برگزار شد، مشکلات بخش خصوصی استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

کدخبر: 834817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟