مشهد در وقایع اخیر نمره قبولی گرفت/ تمام تجمعات را امنیتی نکنیم

به گزارش رکنا؛ سرهنگ احمد نگهبان در شورای اداری مشهد با اعلام این خبر، اظهار کرد: در مشهد روزانه به طور میانگین سه هزار تماس عملیاتی با ۱۱۰ گرفته می‌شود، همچنین ۹۴ نزاع دسته‌جمعی در مشهد گزارش می‌شود که در کشور رتبه ۴ را داریم و این رتبه خوبی نیست.

وی با بیان این که هم اکنون ساختار، نیروی انسانی، بودجه و اعتبارات نیروی انتظامی مشهد هیچ تناسبی با ماموریت آن‌ ندارد، افزود: هم اکنون هر پلیس به جای ۴ نیرو فعالیت می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد گفت: دشمن درصدد بود که در این ۹۰ روز کار نظام را یکسره کند، اما با هوشیاری مردم و فرمایش های حکیمانه رهبر انقلاب و تلاش تمام دستگاه‌های دولتی و نیروی انتظامی با سربلندی از این مرحله عبور کردیم، طی این سه ماه، مشهد تنها شهر کشور بود که هیچ اتوبوس و خودروی شخصی در آن آتش نگرفت و هیچ مغازه و اموال شخصی و عمومی دچار حریق و آتش‌سوزی نشد، مشهد در تمام این شاخص‌ها نمره قابل قبولی را به دست آورده است. در مجموعه نیروی انتظامی مشهد هیچ فردی کشته نشد، به طور کلی هیچ هزینه‌ای در این ایام برای شهر مشهد به بار نیامد.

وی با تاکید بر مدیریت تجمعات توسط مجموعه امنیتی پلیس، افزود: تمام تجمعات اجتماعی را تبدیل به موضوعات امنیتی و انتظامی نکنیم و بنزین روی آتش در حال خاموش شدن نریزیم، ما دائم تجمعات را مدیریت می‌کردیم تا وضعیت از این بدتر نشود. 

فرماندار مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: از همه ارکان امنیتی که دوران سخت و پر تلاطمی را گذرانده‌اند، تشکر ویژه‌ای می کنم. 

داوری افزود: بی‌تفاوت بودن به ارکان امنیتی قابل قبول نیست، چه تعداد از دستگاه‌های اداری به دلیل این که شیشه ادارات آن‌ها شکسته نشد و خسارت زیادی به ادارات آنان وارد نشد، حضوری از نیروهایی که ۳ ماه خواب و بیداری نداشتند، تشکر کردند؟

سعید صفارائی/ خراسان رضوی

کدخبر: 854217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟