بیش از ۹ هزار رج در ۲۶ هزار متر کاموا در اثر جدیدم استفاده شده است

به گزارش رکنا؛ یلدا دوستی، هنرمند جوان در گفت گو با خبرنگار رکنا گفت: برای این اثر جدیدم باید دستگاهی میساختم از جنس آهن که قدرت و مقاوت زیادی داشته باشد و بتوان با استفاده از آن به کار سرعت داد.

وی افزود: ساخت دستگاه و طراحی آن خیلی زمان بر بود در هر صورت با هر سختی دستگاه ساخته شد، اما در ابتدا چارچوب بوم شکست و کاموا ها پر از خرده چوب شد، قسمت هایی پاره شد و عملا کار با شکست مواجه شد.

دوستی با بیان اینکه به دلیل ابداعی بودن کار هیجان و انگیزه زیادی برای به اتمام رساندن کار داشتم، افزود: ‎چند ماه اول کار به کندی پیش رفت اما وقتی کاملا قلق کار دستم آمد، توانستم سرعت کار را بیشتر کنم، البته رج رج کنار هم چیدن کامواها و انتخاب رنگ و ترکیب رنگ خیلی پیچیده و سخت بود چون اینجا قلم مو و رنگ در کار نبود. باید هر رجی که استفاده میشد به رنگش، ترکیبش و هارمونیش دقت میکردم.

عضو کمیسیون هنری مجمع ملی جوانان ایران گفت: بیش از ۱۰۰ رنگ مختلف کاموا در این کار استفاده شده است و رنگهایی که مشاهده می شود رنگ اصلی خود کامواها هستند. تنالیته ها و هارمونی رنگ ها فقط با کنار هم چیدن رج های کاموا  انجام شده و در نهایت هم کار بعد از ۹ ماه تکمیل شد.

وی افزود: ابعاد این کار ۴۵۰ سانتی متر در ۱۵۰ سانتی متر و در آن بیش از ۹ هزار رج در ۲۶ هزار متر کاموا استفاده شده است.

 

گفتگو: کویستان عبدالحکیمی

کدخبر: 865201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟