روزانه ۲۰۵ تن گوشت گرم سفید در استان تولید می‌شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید عماد شاهرخی در جلسه وبیناری "تنظیم بازار محصولات کشاورزی" که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده بود، اظهار داشت: میزان جوجه ریزی این استان در اسفند ماه سال گذشته ۲ میلیون و یکصد هزار قطعه بوده و در فروردین ماه نیز تاکنون میزان ۷۶۳ هزار قطعه صورت گرفته است، که این اقدام لرستان را از این حیث به یکی از استان‌های موفق کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: میانگین تولید روزانه گوشت گرم سفید استان در سال گذشته میزان ۲۰۵ تن بود که روزانه حدود ۹۵ تن مازاد مصرف لرستان به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به نحوه استفاده از سامانه کابوک در رصد و پایش زنجیره تولید تا مصرف مرغ گوشتی اشاره کرد و بیان داشت: ما در راستای حمایت از تولید و مصرف کنندگان گرامی به کمک این سامانه واسطه ها را حذف کرده و زنجیره تولید مرغ از مرغداری، کشتارگاه، حمل و توزیع، کنترل و مدیریت کردیم و از مزایای خرید از طریق این سامانه جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، توزیع عادلانه در سطح کل استان، عرضه با قیمت تنظیم بازاری و ... است که همین مزایا باعث شد در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون نفر از طریق این سامانه کار خرید خود را انجام دهند.

شاهرخی در پایان گفت: در زمینه توزیع گوشت منجمد علاوه بر توزیع گسترده گوشت منجمد میزان ۲۵ تن گوشت گرم گوساله نر جوان با همکاری اتحادیه دامداران لرستان کشتار و با ۲۰ درصد زیر قیمت بازار در سطح استان عرضه شد که طی روزهای آینده این کار مجدد از سر گرفته خواهد شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 882059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟