بازدید یکصد هزار نفر گردشگر از غرفه های عشایری ایلام در ایام نوروز

به گزارش رکنا از  ایلام؛ فرشاد یاسمی با اشاره به درآمد روزانه هفت تا ۱۰ میلیون تومانی عشایر استان در این ایام، اظهار کرد: تعاونی‌های عشایری استان از ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین با برپایی ۳۰ سیاه چادر اقدام به عرضه و فروش محصولات تولیدی عشایر استان کردند.

وی افزود: در این مدت محصولاتی، چون روغن حیوانی، تخم مرغ، گیاهان دارویی، غذا‌های محلی، منسوجات و سایر اقلام تولیدی خود را به گردشگران عرضه کردند.

مدیرکل امور عشایری ایلام اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف برپایی این سیاه چادر‌ها آشنایی اجمالی مسافران و گردشگران با زندگی سنتی عشایر استان ایلام بود.

یاسمی با بیان اینکه این سیاه چادر‌ها در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان استقرار داشتند، یادآور شد: یکی دیگر از اهداف مهم سیاه چادر‌ها کاهش تصادفات جاده‌ای بود.

وی افزود: با توجه به اعلام پلیس مبنی بر اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها و ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، این سیاه چادر‌ها با هدف استراحت کوتاه مدت رانندگان و سرنشینان آن‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان دایر شدند.

مدیرکل امور عشایری ایلام بیان داشت: مدت برپایی سیاه چادر‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر گردشگر از این غرفه‌های عشایری بازدید کردند که تعدادی از این افراد را گردشگران خارجی از کشور‌های اروپایی، چون آلمان و عربی حوزه خلیج فارس تشکیل داده بود.

کوثر موسوی/ایلام 

 

کدخبر: 884031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟