تکمیل و بهره برداری فاز دوم سردخانه نگهداری واکسن در همدان

به گزارش رکنا از همدان، فاطمه ترکمان اسدی با اعلام این خبر بیان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور به هشت قطب تقسیم بندی شدند و همدان به عنوان یکی از قطب های تحویل، نگهداری و توزیع واکسن برای منطقه غرب کشور شامل استانهای ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: پیرو این تصمیم فاز اول ساختمان جدید نگهداری واکسن شامل چهار اتاقک نگهداری واکسن از جمله یک اتاقک زیر صفر و سه اتاقک بالای صفر درجه با حجم حدود ۸۰ متر مکعب در محل کنونی در سال ۸۸ ساخته شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین در سال ۱۳۹۹ به دنبال شیوع بیماری کرونا و اضافه شدن واکسن این بیماری به برنامه واکسیناسیون کشوری، فضای موجود سردخانه جوابگوی حجم زیاد واکسن تحویلی نبود بنابراین طبق تصمیم و تایید معاون توسعه وزارت بهداشت مقرر شد ساختمان فاز دوم این سردخانه در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع باگنجایش ۹۶ متر مکعب احداث شود.

ترکمان اسدی اضافه کرد: عملیات ساختمان فاز دوم سردخانه نگهداری واکسن دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان قطب غرب کشور از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در طی اجرای این طرح، مراحل نصب اتاقک های سردخانه ، دستگاه ها و کمپرسورها و سایر تجهیزات مورد نیاز تکمیل شد.

وی بیان کرد: این ساختمان شامل سه اتاق یعنی یک اتاق زیر صفر و ۲ مکان بالای صفر درجه است و ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ساخت فضای فیزیکی این پروژه، ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای ساخت اتاق های سردخانه، یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال برای نصب کمپرسورها و تجهیزات جانبی و ۱۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال برای خرید ۲ دستگاه ژنراتور برق هزینه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با ساخت فاز دوم این سردخانه حجم کل سردخانه دانشگاه علوم پزشکی همدان به حدود ۱۷۲ مترمکعب افزایش یافت که ظرفیت نگهداری حدود سه میلیون دُز واکسن را دارد.

 

کدخبر: 889569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟