طرح انتقال آب از سد شهریار به اردبیل نیازمند ۶۰ هزار میلیارد ریال است

به گزارش رکنا از اردبیل ، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه چند طرح مهم آبرسانی در اردبیل در حال برنامه‌ریزی و اجرا است تا آب پایدار مردم این شهر با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر تأمین شود، افزود: تامین آب آشامیدنی مردم اردبیل از سه حوزه سفید رود، قزل اوزن و رودخانه ارس قابل تحقق است که در مرحله اول انتقال آب از سد شهریار در اولویت قرار گرفته است.

جبرئیل رمضانی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از سد شهریار به اردبیل که مجوز قانونی آن صادر شده، در مدت سه سال به سرانجام خواهد رسید، گفت: تلاش بر این است مجوز ماده سه را به شکل کامل برای این طرح دریافت کرده و مجوز‌های زیست محیطی و سایر مراحل قانونی هم در اجرای این طرح صادر شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: از رودخانه ارس و همچنین قزل اوزن هم آب مورد نیاز مردم اردبیل تامین می‌شود که در صورت تامین اعتبار لازم اقدامات لازم در این باره صورت خواهد گرفت.

رمضانی با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه آرسنیک‌زدایی مخصوص چاه‌های داخل شهر اردبیل با هدف تأمین کیفی آب اردبیل در اولویت قرار گرفته است، افزود: برای اجرای این طرح چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، که با انتخاب پیمانکار، این تصفیه‌خانه در سال‌جاری با هدف تصفیه آب چاه‌های اردبیل احداث خواهد شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به تامین اعتبار لازم برای تکمیل برج آبگیر سد یامچی اردبیل اظهار کرد: طرح برج آبگیر و ارتقای کیفیت آب اردبیل آذر ماه سال گذشته شروع شد و طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

رمضانی ارزش مالی این طرح را بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود طرح برج آبگیر سد یامچی شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت افتتاح شود.

 

کدخبر: 890070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟