دستگیری اخاذ فضای مجازی درلرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ سرگرد"حسین سپه وند" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه 2 شهروندان به پلیس فتای استان و اعلام اینکه یک نفر در فضای مجازی با تهدید قصد اخاذی از آنان را دارد، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های انجام شده معلوم شد که قربانیان در محیط اینستاگرام با متهم آشنا شده و اقدام به ارسال تصاویر خصوصی برای وی می کردند و پس از دریافت تصاویر با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، اقدام به اخاذی از آنان می‌کرد.

وی افزود: ماموران با اقدامات پلیسی، متهم را در یکی از استان‌های کشور شناسایی و با هماهنگی قضائی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا لرستان انتقال شد.

سرگرد سپهوند گفت: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ‌ارتکابی خود شد اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و اذعان داشت، از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام قربانیان خود را در استان‌های مختلف انتخاب کرده و پس از جلب اعتماد آنها و به بهانه دوستی از آن ها درخواست فیلم و تصاویر خصوصی می کرد و نهایتا با تهدید به انتشار این تصاویر اقدام به اخاذی از آنها کرده است.

رئیس پلیس فتای استان لرستان با بیان اینکه فیلم ها و تصاویر افراد زیادی در سامانه های ذخیره ساز  متهم دستگیر شده  کشف شده است، به کاربران توصیه کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌ طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان در میان بگذارند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 890129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟