شرکت 248 هزار نوجوان گیلانی در جشنواره نوجوان سالم

به گزارش رکنا از گیلان، اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در حاشیه این مراسم گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در تربیت و تعالی مهم ترین سرمایه‌ انسانی و آینده سازان کشور دارد. و استفاده از ظرفیت مدارس در جهت ارتقاء سطح دانش نوجوانان و والدین در خصوص پیشگیری از اعتیاد هدفی است که با برگزاری چنین جشنواره هایی به دنبال آن هستیم.

وی افزود: براساس سند جامع پیشگیری از اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، دانش آموزان، مهمترین جامعه هدف برنامه های پیشگیرانه هستند و می بایست اطلاع رسانی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و والدین آنها در خصوص آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به طور مستمر با توجه به رشد عقلی، شخصیتی و جسمی دانش‌آموزان، به آنها ارائه شود.

اباذری گفت: به منظور تقویت و گسترش برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد، و مصون‌سازی دانش آموزان و خانواده های آنها در مدارس؛  برنامه های مختلفی توسط آموزش و پروش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اجرا شده و امیدواریم با همکاری و استفاده بیشتر از ظرفیت دستگاه های استانی اقدامات فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد را در سطح استان گسترش دهیم.

   محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیزدر این جشنواره گفت: نوجوانی فرصتی کوتاه، اما مهمی است که انسان دارد، فرصتی که اگر در جهت مثبت پرورش داده شود به درجات عالی می‌رسد و اگر تعلل در تربیت این نوجوانان صورت بگیرد چه در خانواده و چه در مدرسه و محیط تربیتی عواقب بدی برای جامعه خواهد داشت.

در این جشنواره محمدرضا احمدی سنگری رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه نوجوان ایرانی برای رسیدن به آرزو‌ها و اهدافش باید همزمان با درس برای زندگی هم آموزش ببیند گفت: تلاش کنید در یک رشته کاری آموزش بینید تا همزمان با رشته تحصیلی و آموزشی بتوانید مهارت انجام کاری را غیر از درس داشته باشید، چون کشور امروز علاوه بر جوانان تحصیل کرده به جوانان دارای مهارت‌های شغلی نیاز دارد.

حسن پیراولیا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز گفت: ۲۴۸ هزار نفر نوجوان در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۷۴۷ نفر به جشنواره استانی راه یافتند.

 نوجوانان ۲۸ منطقه از ۳۸ منطقه گیلان در این جشنواره شرکت کرده بودند.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 893608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟