تمام ظرفیت‌های استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد باید به کار گرفته شود

به گزارش رکنا از لرستان؛ فرهاد زیویار، استاندار لرستان، شامگاه چهار‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر از موضوعات مهم و مستلزم حضور و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری شورا و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در صدد بکارگیری امکانات بیشتری برای رسیدگی به موضوع اعتیاد، پیشگیری و مبارزه مواد مخدر هستیم.

زیویار با اشاره به فعالیت کمپ‌های ماده ۱۶ و ۱۵ نگهداری معتادان در سطح استان و فعالیت‌های این مراکز در درمان، حرفه‌آموزی و اشتغال معتادان، گفت: تمام ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد باید به کار گرفته شود.

استاندار لرستان از آمادگی استان برای توسعه و ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ تا دو برابر ظرفیت خبر داد و گفت: برای تحقق این امر دستگاه‌های اجرایی کمک کنند و اعتبارات آن هم از طریق منابع و اعتبارات ملی و استانی، دستگاه‌های اجتماعی و شهرداری‌ها تامین می‌شود.

استاندار لرستان در ادامه ضمن تبریک قهرمانی تیم جوانان بوکس استان در مسابقات قهرمانی کشور، گفت: توسعه ورزش همگانی و قهرمانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد است که می‌بایست به آن توجه ویژه شود.

زیویار، مقابله با مصرف و توزیع مواد مخدر را در کنار پیشگیری بسیار حیاتی دانست و تصریح کرد: افزایش مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد در کاهش معتادان در سطح شهرها بسیار تأثیر گذار است.

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 893630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟