درخواست پول بنام آشنایان به کام کلاهبرداران

به گزارش رکنا از هشترود؛ سرهنگ "محسن محمودی" در این خصوص اظهار داشت:کلاهبرداران سایبری برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود از هر طرق ممکن سعی دارند تا کاربران فضای مجازی را فریب داده و آنان را در این راه مورد بزه قرار دهند.

وی در ادامه افزود:افراد کلاهبردار با سوء استفاده از عدم آگاهی بعضی از کاربران و با دسترسی غیرمجاز به صفحات آنان در شبکه های اجتماعی و یا با ایجاد صفحه جعلی مشابه به فرد اصلی، اقدام به ارسال پیام به مخاطبین و دنبال کنندگان وی نموده و از آنها درخواست کمک مالی به صورت فوری می‌نمایند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: کاربران با کمی دقت و پس از بررسی صحت و سقم موضوع و پیام دریافتی از صاحب صفحه، متوجه جعلی بودن اکانت بنام دوستان و آشنایان شده و یا از مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفتن آن صفحه توسط مجرمان سایبری آگاه شده و از واریز وجه خودداری خواهند کرد اما در این بین افرادی هم هستند که بدون بررسی پیام اقدام به واریز وجه نموده و بدین ترتیب مورد کلاهبرداری واقع شده و در دام این مجرمان گرفتار می شوند.

سرهنگ "محمودی" خاطرنشان کرد: هموطنان در مواجه با پیام های درخواست وجه فوری از طرف اکانت های مختلف و بخصوص افراد نزدیک خود، عجولانه برخورد نکنند چرا که ممکن است آن صفحه جعلی بوده و یا مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته باشد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: دنبال کنندگان صفحات وقتی چنین پیامی با عنوان اینکه نیاز فوری به کمک مالی به میزان مبلغی مشخص از طرف دوست،آشنا و سایر افراد دریافت کردند حتما توجه داشته باشند قبل از واریز وجه و در سریع ترین زمان ممکن با صاحب صفحه تماس تلفنی حاصل کرده و وی را در جریان کار قرار دهند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  و تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره 096380با ما در میان بگذارند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

کدخبر: 893855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟