خرید تضمینی گندم در لرستان از مرز ۳۰ هزار تن گذشت

به گزارش رکنا از لرستان؛ غلامعلی فتحی در بازدید مدیر کل امور اقتصادی استانداری لرستان از مراکز خرید تحت پوشش تعاون روستایی در کوهدشت و چگنی، اظهار داشت:با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت مناسب مزارع در این دو شهرستان پیش بینی می شود سال زراعی خوبی برای کشاورزان این مناطق باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان کوهدشت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان است،افزود:در سالجاری با برنامه ریزی مناسب مشکلی از لحاظ خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم و دانه روغنی کلزا نداشته باشیم.

مدیر تعاون روستایی لرستان عنوان کرد:سرکشی و نظارت به مراکز خرید گندم با تشکیل تیم های نظارتی مختلف انجام می شود و امیدواریم در سالجاری شاهد کمترین مشکل در کمیسیون های خرید باشیم.

وی افزود:تعاون روستایی امسال باهمکاری اداره کل غله ۲۷ مرکز خرید در سطح استان دایر کرده است.

مدیر تعاون روستایی لرستان با اشاره به مشکلات زیرساختی بعضی از این مراکز،از مدیر کل امور اقتصادی استانداری خواستار حمایت و همکاری در برطرف کردن مشکلات این مراکز جهت رفاه حال کشاورزان شد.

فتحی عنوان کرد:تاکنون ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان جنوب استان توسط تشکل های تحت پوشش تعاون روستایی خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همین زمان رشد ۳۰۰ درصدی داشته ایم.

مدیر تعاون روستایی افزود:بیشترین دغدغه ما و همکاران در شبکه تعاون روستایی این است که کشاورزان استان به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه محصول خود را تحویل مراکز خرید دهند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 900056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟