تبدیل وضعیت بیش از ۹۸ درصد نیروهای ایثارگر در دستگاه های اجرایی ایلام

به گزارش رکنا از ایلام؛ جمال اسدی روز دوشنبه در  بیست و دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که به ریاست معاون سیاسی استاندار برگزار شد، اظهار داشت: تمامی شرکت هایی به نحویی از بودجه عمومی اعم از شرکت های نفت و گاز، پتروشیمی و.. ملزم به  اجرای طرح تبدیل وضعیت نیروهای ایثاگر هستند.

وی افزود: بیش از ۹۸ درصد نیروهای ایثارگر در دستگاه های اجرایی سطح استان تبدیل وضعیت شده و این مهم تا اتمام کامل ادامه دارد.

مدیر کل بنیاد شهید ایلام خاطر نشان کرد: صدا و سیمای مرکز ایلام در مناسبت های خاص و مهم مانند ازادسازی خرمسهر، برگزاری یادواره ها و کنگره شهدا و.. به خوبی ورود کرده و این مراسمات را در خور شان جامعه ایثارگران استان پوشش داده است.

اسدی ادامه داد: در راستای اجرای بند “و” تبصره ۹ قانون لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، کلیه دستگاه های اجرایی که مشمول ماده ۲۹ می باشند موظف هستند یک درصد بودجه دستگاه مربوطه را جهت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری اردوهای زیارتی، راهیان نور و… مطابق با دستور العمل اجرایی هزینه کنند.

وی عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دیوان محاسبات و اقتصاد دارایی تقاضا می‌ شود موضوع بر اساس دستورالعمل های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به دستگاه های اجرایی ابلاغ کنند.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام در پایان تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی تجلیل از آزادگان را در ۲۶ مرداد سالروز ورود این عزیزان به استان  در دستور کار قرار دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: نخست وزیر ازبکستان بعد از ۲۰ سال دیروز به ایران سفر کرد و اذعان کردند جمهوری اسلامی در حوزه‌های علم و فناوری به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته که نیازمند استفاده و بهره‌مندی از آنها هستند و این تنها یک نمونه از مواردی است که در این دولت در حوزه دیپلماسی دنبال می‌شود.

محمد سبحان حسنی افزود: یکی از مولفه‌های قدرت در جامعه دینی، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است و پشتوانه‌ای بسیار قوی برای حراست و پاسداری از نظام و ملت است.

وی یک نمونه از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران عنوان کرد و یادآور شد: در دیدار اخیر استاندار ایلام با مادر شهید رجبیان صحبت‌های این مادر گرانقدر شهید، آموزنده بود و تنها خواسته این مادر شهید استمرار راه فرزندش بود که در دفاع از نظام و انقلاب، جان خود را فدا کرده بود، اگر چه در این دیدارها نیازمندی‌ها و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه دشمن از گسترش فرهنگ ایثار و شهادت هراس دارد، ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند این فرهنگ را کمرنگ و در نهایت از بین ببرد.

وی در پایان بر ضرورت خلاقیت در اجرای برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و ازهنرمندان خواست، هنرمندانه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند، وی همچنین بر هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید کرد.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 902002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟