فرش تویسرکان ثبت ملی و جهانی می شود

به گزارش رکنا از همدان،فرح ناز رافع در جشنواره فرش دستبافت تویسرکان به رخدادهای تازه فرش اشاره کرد و گفت: در خصوص بافت و گره، دار قالی و شستشو ابتکارهایی صورت گرفته که بافندگان باید از این تازه ها مطلع شوند.

وی افزود: شتاب دهنده های تخصصی و استارت آبهای متنوعی برای تسهیل در امور تولید و رشد صنعت فرش راه اندازی شده است که بی تردید تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت این هنر خواهد داشت.

رافع خاطرنشان کرد: اولین خانه خلاق فرش در سنندج و دومین خانه خلاق  را  در تویسرکان راه اندازی خواهیم کرد.

وی از ثبت ملی و جهانی فرش دستبافت تویسرکان خبر داد و گفت: مقدمات این طرح مهم را با همکاری مدیران استان همدان فراهم می کنیم. رئیس مرکز ملی فرش ایران نشان جهانی برای فرش تویسرکان را ضروری دانست و گفت: در صورت ثبت ملی و جهانی این محصول با ارزش فروش موفقی در بازارهای بین المللی خواهد داشت.

تعرفه واردات ابریشم به ۱۰ درصد کاهش یافت
او از کاهش تعرفه واردات ابریشم خبر داد و گفت: این میزان ۲۶ درصد بود که با پیگیری های صورت گرفته به ۱۰ درصد رسیده است. رافع هچنین گفت: مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه صفر است و بافندگان از پرداخت آن معاف هستند.

وی یادآوری کرد: برای اعطای تسهیلات کمک‌های خوبی شده است و به دنبال توسعه ۵۰ درصدی بیمه شدگان در برنامه هفتم بودجه هستیم.

وی در پایان از زحمات دکتر شانیان مدیرکل صمت استان همدان، در جهت برگزاری این رویداد بزرگ، حمایت و پیگیری مطالبات بافندگان فرش استان تقدیر و تشکر کرد.

جشنواره فرش دستبافت به میزبانی تویسرکان و با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از بافندگان و فعالان هنر صنعت فرش برگزار شد.

 

کدخبر: 903261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟